داچ بیبی نوعی پنکیک آلمانی بزرگ، خوشمزه و خیلی نرمه و ظاهر بی نظیرش آب دهان هرکسی رو راه میندازه! این پنکیک رو می تونید توی هر زمان از سال و به عنوان صبحانه، نهار، شام و حتی دسر درست کنید. این غذا هیچ محدودیتی نداره. اگه از من بپرسید میگم آماده سازی سریع قسمت مورد علاقه این پنکیک هست، چون در کمتر از نیم ساعت این خوشمزه روی میز غذای شماست.

داچ بیبی فقط یه پنکیک نیست بلکه میشه اونو ترکیبی از پنکیک آلمانی معمولی با پودینگ یورکشایر دانست. ترکیبی طلایی که باعث خوشمزه تر شدن این خوراکی شده. خوردن این نوع پنکیک کنار یه لیوان قهوه داغ واقعا می چسبه. استفاده از تمشک تازه در رسپی این غذا رنگ و لعاب خاصی بهش داده و همه اونو دوست دارند. البته به جای تمشک میتونید از توت فرنگی و میوه های دیگه هم استفاده کنید.

همونطور که می دونید پنکیک تنوع زیادی داره مثل پنکیک مراکشی، پنکیک خرما و عسل، پنکیک نوتلا و ... . حتی بعضی از اونها کاملا رنگ و بوی غذا دارند مثل پنکیک مرغ یا پنکیک اسپاگتی. به هر حال توی این بازار شلوغ پنکیک اگه تا حالا داچ بیبی درست نکردید همین حالا دست به کار شید و این هدیه خوشمزه را برای خودتون و عزیزانتون تدارک ببینید.

 

طرز تهیه داچ بیبی (پنکیک آلمانی)

مرحله اول: فر را گرم کنید. 

پیش از هر کاری فر را روشن کنید. دمای فر را روی 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتی گراد) قرار دهید. اگر فر به اندازه کافی داغ نباشد نتیجه کار آنطور که باید خوب نخواهد شد.

 

مرحله دوم: مواد داچ بیبی را مخلوط کنید. 

 تخم مرغ ها، شیر، شکر، آرد، عصاره وانیل و نمک را در مخلوط کن بریزید. چند پالس بزنید تا جایی که تمامی مواد به خوبی در هم حل شوند. مایع پنکیک باید صاف و یکدست باشد و آرد در آن گوله نشود. پالس زدن را تا جایی ادامه دهید که مایع یکدست و روان شود.

 

مرحله سوم: پنکیک را بپزید.

در مواد اولیه 3 قاشق غذاخوری کره به دمای محیط رسیده داشتید. این کره را در ماهیتابه مناسب بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. وقتی حباب هایی در کره ظاهر شد خمیر داچ بیبی را وسط ماهیتابه بریزید ولی آن را در کره هم نزنید. همین که مواد پخش شد ماهیتابه را به فر منتقل کنید تا کاملا بپزد، پف کند و طلایی شود.

 

مرحله چهارم: تزئین و سرو کنید. 

بعد از حدود 20 دقیقه پنکیک شما حاضر است. کره ذوب شده را با برس آشپزی روی آن بمالید، سپس آبلیمو تازه را نیز روی پنکیک پخش کنید. زمانی که می خواهید داچ بیبی را سرو کنید تمشک را روی پنکیک قرار دهید و پودر قند را روی آنها بپاشید.

مزیت این نوع پنکیک در آن است که به صورت یک تکه آماده می شود و دیگر لازم نیست مدت طولانی پای گاز بایستید و پنکیک ها را دانه دانه آماده کنید. کافی است داچ را برش بزنید و میل کنید.

  مراحل پخت داچ بیبی  

نکات کلیدی برای تهیه داچ بیبی

- برای تهیه این پنکیک از ماهیتابه نچسب استفاده کنید.

- به جای تمشک می توانید از توت فر نگی، شاتوت یا هر میوه دیگر استفاده کنید.

- از آنجا که مواد داچ بیبی شامل شیر و تخم مرغ است ماندگاری زیادی ندارد، نهایتا می توانید آن را 5 روز در یخچال نگهداری کنید؛ اما بهتر آن است که همان لحظه آماده شدن مصرف شود.

- مواد پنکیک را می توانید 2 ماه در فریزر نگهداری کنید، اما بافت پنکیک قطعا یکسان نیست.

- برای گرم کردن مجدد این پنکیک آن را برش زده و در ماکروویو یا فر قرار دهید تا گرم شود.

  - این دستور از وبسایت Jo cooks ترجمه شده است.