امروز میخوام طرز تهیه یه دسر خوشمزه به اسم توپک پنیر و شعریه رو بهتون یاد بدم. به خاطر استفاده از پنیر توی دسر، می تونید در وعده عصرانه و صبحانه با چایی اون رو میل کنید. برای درست کردن این دسر لازم نیست که شما یک آشپز حرفه ای باشین. اگر مراحل کار رو به درستی انجام بدید به راحتی یک دسر خوشگل و خوشمزه درست می کنید. قبلا هم دسرهای راحت و خوش طعمی مثل دسر کاسترد کاکائویی، دسر سوهان رو یاد گرفتین، البته رشته شعریه خیلی کاربردیه و می تونید باهاش چیزهای دیگه ای مثل حلوای شعریه هم درست کنید.

به خاطر ظاهر شیک توپک پنیر و شعریه، بدون شک بچه ها خیلی ازش خوششون میاد. اگر بچه هاتون تمایلی به خوردن پنیر ندارن، با درست کردن این دسر می تونید این ماده غذایی مقوی رو به اون ها بخورانید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه دسر رو یاد بگیرین. بهتون پیشنهاد میکنم حتما این دسر درجه یک رو درست کنید.

  مواد لازم برای توپک پنیر و شعریه

طرز تهیه توپک پنیر و شعریه

1- ابتدا یک کاسه سایز بزرگ آورده و شیرخشک، شکر، روغن، ماست، خمیرمایه، بکینگ پودر و نمک را داخل آن بریزید. مواد کاملا مخلوط کرده و سپس آب ولرم را روی آن ها بریزید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

  آماده کردن خمیر شیرینی

2- در این مرحله آرد را کم کم به سایر مواد اضافه کرده و هم بزنید. اگر 4 پیمانه آرد تمام شد و خمیر هنوز به دست می چسبید مقدار بیشتری آرد اضافه کنید. سعی کنید که خیلی بیشتر از میزان گفته شده آرد داخل خمیر نریزید، چون خمیر سفت می شود. تا زمانی که بتوانید مقداری از خمیر را برداشته و داخل دست گرد کنید، کافی است. اگر مقدار خیلی کمی چسبندگی داشته باشد مشکلی نیست.

3- پس از آماده شدن خمیر روی ظرف را با سلفون بپوشانید و یک ساعت استراحت دهید تا خمیر شما اصطلاحا عمل بیاید.

4- در فاصله استراحت خمیر، داخل یک ظرف دیگر شعریه ها را خرد کنید. یک عدد پنیر کیبی برداشته و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. داخل یک کاسه دیگر شیر بریزید و آماده درست کردن توپک ها شوید.

  آماده سازی مواد برای غلتاندن توپک ها

5- وقتی یک ساعت زمان گذشت روی خمیر را باز کرده و آن را بگیرید. سپس به اندازه یک گردو از خمیر براشته و کفت دست خود پهن کنید. یک تکه از پنیر داخل آن گذاشته و کاملا گرد کنید. سعی کنید تمام ترک های خمیر را با دست صاف کنید. توپک آماده شده را ابتدا داخل شیر انداخته و در بیاورید. سپس آن را داخل شعریه های خرد شده بغلطانید.

  توپک های پنیری   غلتاندن توپک ها در شعریه   توپک پنیر و شعریه آماده

6- یک تابه کوچک آورده و رغن مایع را داخل آن بریزید. وقتی کاملا داغ شد توپک های آماده شده را داخل آن سرخ کنید. وقتی همه توپک های پنیر و شعریه را سرخ کردید شیر عسلی را روی آن ها ریخته و سرو کنید.

  توپک پنیری و شعریه ذر حال سرخ شدن

نکات کلیدی برای تهیه توپک پنیر و شعریه

- اگر از همزن حرفه ای خمیر استفاده کنید مقدار 4 لیوان آرد کافی است، چون دستگاه خودش خمیر را شکل می‌دهد.

- می توانید از پنیر های دیگر نیز استفاده کنید، فقط باید آن ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

- توپک پنیر و شعریه را باید داخل روغن غوطه ور باشد تا کاملا سرخ شوند.

تصاویر از اینستاگرام: fatemeh_zayani@

desere.shik@