یکی از منابع سالم و مقوی چربی که بیشتر افراد طعمش را دوست دارند  کره بادام زمینی است. اگر به سراغ دستور تهیه شیرینی کره بادام زمینی آمده اید احتمالا شما هم  از دوستداران این نوع کره هستید. شاید دوست داشته باشید این شیرینی فنجانی را برای مهمانی تهیه کنید یا به عنوان میان وعده درستش کنید و در کنار چای عصرانه از آن لذت ببرید. در ضمن فراموش نکنیداین شیرینی محبوب بچه ها هم هست و مطمئنا از بردن آن به مدرسه استقبال میکنند. چی بهتر از یک شیرینی خانگی خوشمزه و سالم برای زنگ تفریح فرزند دلبند شما؟ البته باید کمی هم مراقب باشید. چون بعضی از بچه ها به بادام زمینی حساسیت دارند.

طرز تهیه شیرینی فنجانی کره بادام زمینی

مرحله اول:

ابتدا قبل از شروع به آشپزی فر خود را تا دمای 190 درجه ی سانتی گراد گرم کنید تا در این مدت گرم شود. حال، جوش شیرین، آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید.

مواد خشک شیرینی فنجانی

مرحله دوم:

کره، شکر و کره ی بادام زمینی را در یک کاسه ریخته و با کمک یک همزن مخلوط کنید.

مواد خمیر شیرینی کره بادام زمینی

مرحله سوم:

تخم مرغ، وانیل و شیر را به محتویات کاسه اضافه کنید و خوب بهم بزنید.

مخلوط مواد شیرینی

مرحله چهارم:

مخلوط آردی را در چند مرحله به محتویات کاسه اضافه کنید، تا حالت یکنواخت و خمیری ایجاد شود.

مواد خشک و تر شیرینی فنجانی

مرحله پنجم:

به کمک قاشق از خمیر برداشته و گلوله های خمیری درست کنید و در داخل قالبها قرار دهید. این گلوله های خمیری قرار است بخش فنجانی شیرینی را تشکیل دهند. (برای داشتن شیرینی های کوچک و زیبا بهتر است از قالب مینی مافین استفاده کنید.)

خمیر کره بادام زمینی در قالب

مرحله ششم:

قالبها را به مدت 8 دقیقه در داخل فر با دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 دجه ی سانتی گراد قرار دهید. شیرینی ها را بیرون بیاورید. در این مرحله خمیر هنوز نرم است و حالت انعطاف پذیری دارد پس میتوانید به راحتی شکلات ها را در داخل آن فرو کنید و سپس دوباره به مدت 5 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید.

شکلات شیرینی فنجانی

شیرینی فنجانی کره بادام زمینی آماده است. می توانید با چای از عزیزانتان پذیرایی کنید!

شیرینی فنجانی کره بادام زمینی شکلاتی

نکات تهیه شیرینی فنجانی بادام زمینی

- در اینجا از شکلات ریسز (Reese's) استفاده شده که مغز کره بادام زمینی دارد. ولی شما میتوانید از انواع دیگر شکلات هم استفاده کنید.

- برای داشتن شیرینی های کوچک از قالب مینی مافین استفاده کنید.

- برای راحتی کار میتوانید داخل قالب کپسول کاغذی هم قرار دهید.