اگه دنبال دسر پاییزی خوشمزه و شیکی هستید که در ضمن خاص و منحصر به فرد هم باشه فکر میکنم حتما از چیز کیک نارنگی خوشتون بیاد. این چیز کیک با کراست بیسکویتی آماده میشه و به همین دلیل هم تهیه ش نسبتا راحته. دستور تهیه بیسکویت شرد برد رو قبلا گفتیم اما به هر حال اگه این بیسکویت در دسترستون نیست میتونید از پتی بور یا هر بیسکویت ساده ای استفاده کنید. میتونید چیز کیک نارنگی رو برای مهمونی شب یلدا هم تهیه کنید. برش نارنگی روی این کیک زیبایی خاصی بهش میده و رنده پوست نارنگی باعث میشه عطر فوق العاده ای داشته باشه.

 

طرز تهیه چیز کیک نارنگی

 

یک قالب مافین 12 عددی آماده کنید و کف آنها کاغذ مافین بگذارید. بیسکوئیت های شورت برد را داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا تبدیل به خرده بیسکوئیت های ریزی شود.  بیسکوئیت شورت برد بافت بسیار ترد و شکننده ای دارد؛ بنابراین اگر غذاساز ندارید می توانید انها را در یک زیپ لاک (کیسه پلاستیکی زیپ دار) بریزید و با کمک یک وردنه آنها را خرد کنید.

 

 بیسکوئیت های خرد شده را در کاسه ای بریزید و با کره و رنده پوست نارنگی خوب مخلوط کنید ، تا زمانیکه ترکیب یکدست شود. سپس آنرا کنار بگذارید.

  چیز کیک نارنگی  

پنیر خامه ای را در کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا بافتی نرم و یکدست پیدا کند. سپس شیر عسلی، رنده پوست نارنگی ،آب نارنگی و اسانس وانیل را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا بافتی کرمی و نرم و یکدست حاصل شود. سپس آنرا کنار بگذارید.

پوست نارنگی ها را کامل جدا کنید و با یک چاقوی تیز برشهایی افقی و نازک حدود نیم سانتی بزنید. ته هر قالب مافین یک برش نارنگی قرار دهید.

  چیز کیک نارنگی  

مایه پنیری را به طور مساوی در قالب ها و روی نارنگی ها بریزید. مانند شکل مایه را تا حدی بریزید که حدود 2/3 قالب را پر کند. قالب را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا حدی که سفت شود اما هنوز کمی حالت کرمی داشته باشد.

مخلوط بیسکوئیتی را روی هر قالب بریزید، بطوریکه چیزی از مایه پنیری مشخص نباشد و تمام سطح را بپوشاند. با پشت قاشق کمی بیسکوئیت ها فشار دهید تا متراکم و منسجم شوند.

  چیز کیک نارنگی   قالب را مجددا به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس قالب را بیرون بیاورید و به کمک یک چاقوی کوچک با احتیاط چیزکیک ها را از قالب بیرون بیاورید و سر و ته روی یک ظرف قرار دهید، بطوریکه کاغذ بالای آن باشد. بعد به آرامی کاغذ را از چیزکیک جدا کنید. اجازه دهید 10 دقیقه در دمای محیط بمانند تا از سردی آن کاسته شود سپس سرو کنید .  

نکات کلیدی تهیه چیز کیک نارنگی:

- چیز کیک ها را می توانید بنا به سلیقه تان بصورت یخ زده، نیم یخ زده یا نرم شده سرو کنید. اما اگر زیاد در دمای محیط بمانند ممکن است به راحتی متلاشی شوند و بافت منسجم خود را از دست بدهند. - اندازه بیسکوئیت های شورت برد می تواند متغیر باشد. به همین دلیل ممکن است تعداد بیسکوئیت های مورد نیاز از تعداد ذکر شده کمتر یا بیشتر شود. در هرصورت شما به دو فنجان بیسکوئیت خرد شده نیاز دارید. - بیسکوئیت شورت برد بدلیل بافت ترد و طعمی که دارد بهترین گزینه برای این چیزکیک است. اما شما می توانید آن را با بیسکوئیت های دیگر ( مانند بیسکوئیت کراکر یا ساقه طلایی) جایگزین کنید. دقت داشته باشید که اگر بیسکوئیتی که استفاده می کنید کم شیرین است کمی شکر به ترکیب استفاده کنید.