چیکن استریپس آسان برتر

این چیکن استریپس آسان فوق العاده ترد و خوشمزه است و بدون شک مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. برای تهیه چیکن استریپس فقط نیاز به 6 ماده ساده است. نکات مهم در تهیه این سوخاری خوشمزه، عبارتند از نازک کردن مرغ که باعث میشود تکه های مرغ بهتر پخته و راحت تر صرف شوند. علاوه بر این غلتاندن تکه های مرغ در آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری باید به خوبی انجام شود تا چیکن استریپس خوب برشته شود. نکته جالب این است که شما میتوانید با برش زدن مرغ در سایز بزرگ یا کوچک هم آن را به صورت شنیسل و هم به صورت استریپس سرو کنید.

چیکن استریپس آسان

طرز تهیه: هر یک از سینه مرغ ها را از وسط نصف کنید به طوری که چهار فیله مرغ نازک داشته باشید. سپس هر کدام از آنها را نیز نصف کنید تا 8 تکه مرغ داشته باشید. تکه های مرغ را روی تخته گوشت بچینید و روی آنها سلفون یا کیسه نایلونی بکشید. با بیفتک کوب آنها را بکوبید تا قطری حدود نیم سانت پیدا کنند.

چیکن استریپس آسان

سه بشقاب گود آماده کنید. در اولی نصف پیمانه آرد را با نصف قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل مخلوط کنید. در دومین بشقاب، دو عدد تخم مرغ را بشکنید و با چنگال بزنید و در سومی3/4 پیمانه پودر سوخاری را قرار دهید.

یکی از تکه مرغ ها را با چنگال بردارید (چنگال را گوشه ی مرغ فرو کنید) و آن را به ترتیب در ظرف آرد،  تخم مرغ و پودر سوخاری بغلتانید تا دو طرفش به مواد آغشته شود. بعد از غلتاندن در آرد، آرد اضافی را بتکانید.

چیکن استریپس آسان

یک تابه بزرگ نچسب را روی شعله متوسط داغ کنید. حدود سه قاشق روغن بریزید تا کف تابه کاملاً پوشانده شود. وقتی روغن داغ شد، تکه مرغ را داخل تابه قرار دهید و هر طرفش را 3-4 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. آن را به ظرفی پوشانده شده با دستمال حوله ای منتقل کنید تا روغن اضافی گرفته شود. این کار را برای بقیه تکه های مرغ تکرار کنید.

چیکن استریپس آسان

نکته: برای داشتن استریپس باریک تر میتوانیدتکه های مرغ را به صورت عمودی برش بزنید اما مراحل غلتاندن در مواد بیشتر طول خواهد کشید.

در صورتی که بیفتک کوب ندارید میتوانید از پشت لیوان یا قابلمه هم استفاده کنید.