ران مرغ آبدار

با خواباندن ران مرغ بدون پوست و بدون استخوان در مواد طعم دهنده به مدتی طولانی و پختن آن روی گریل یا فر ران مرغ آبدار با طعمی عالی و بافتی برشته خواهید داشت. اگر به هیچ کدام از این ها هم دسترسی ندارید جای نگرانی نیست. استفاده از تابه گریل روی شعله گاز هم نتیجه ای تقریباً به همان خوبی خواهد داشت.  برای داشتن ران مرغ آبدار باید مراقب باشید آن را بیش از حد نپزید وگرنه خشک خواهید شد.

طرز تهیه: نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه مرغ را روی دو طرف ران های مرغ بپاشید و آنها را طعمدار کنید. سعی کنید ادویه ها را به طور یکنواخت بمالید. 1 قاشق سس مایونز را نیز به طور یکنواخت روی ران ها بمالید. پیاز خلالی شده را به آنها اضافه کنید و مواد را زیر و رو نمایید. روی ظرف مرغ را با سلفون ببندید یا درب آن را بگذارید. اجازه بدهید مرغ 6 ساعت یا از شب تا صبح بماند و خوب طعم بگیرد.

ران مرغ آبدار

روش گریل کردن:

قبل از پختن مرغ، گریل یا تابه گریل را چرب و داغ کنید. شعله را کم کنید و ران ها را از سمت صافشان روی گریل بچینید. درب تابه گریل را بگذارید و 12 تا 15 دقیقه مرغ را بپزید. قبل از چرخاندن ران ها روی آنها را با سس باربکیو بپوشانید.

پس از مالیدن سس باربکیو مرغ ها را برگردانید و دوباره درب تابه را 12-15 دقیقه بگذارید. زاویه ران ها را 90 درجه تغییر دهید تا خط های گریل به صورت ضربدری روی مرغ بیافتند و غذا جلوه زیباتری پیدا کند. با برش زدن گوشه ای از ران مرغ از پخته بودن آن مطمئن شوید. سمت دیگر آنها هم سس باربکیو بمالید و 5-10 دقیقه قبل از سرو صبر کنید.

ران مرغ آبدار ران مرغ آبدار

روش پخت در فر:

دمای فر را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود. ران ها را طوری روی سینی شیاردار فر بچینید که سمت صافشان رو به بالا باشد. 30 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. سپس دما را 20 درجه بالاتر ببرید. سینی را از فر خارج کنید و روی ران های مرغ و کناره های آنها را با سس باربکیو بپوشانید. دوباره سینی را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید تا سس کمی خشک شود.