پیراشکی کلم و قارچ

پیراشکی کلم و قارچ در اصل با نان تورتیلای خام آماده میشود که دستور آن قبلاً گفته شده، اما شما میتوانید از خمیر پیراشکی یا حتی نان های مشابه دیگر استفاده کنید. مواد داخل پیراشکی را میتوانید به سلیقه خود تغییر دهید و از هر سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.

طرز تهیه: ابتدا، در تابه بزرگی 3 قاشق روغن زیتون را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید. پیاز را خرد کنید و 2 دقیقه تفت بدهید تا شروع به نرم شدن کنند. هویج رنده شده را به آن اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت بدهید. پس از آن، قارچ خرد شده و در آخر اسفناج را اضافه کنید و 2-3 دقیقه دیگر تفت بدهید تا سبزیجات پخته شوند.

پیراشکی کلم و قارچ

سس سویا، سس کچاپ، پودر سیر، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس به همه مواد برسد. کلم را خرد کنید و هر بار یک سوم آن را به مواد اضافه کنید و 3-5 دقیقه تفت بدهید. کلم باید نرم شود ولی هنوز کمی تردی داشته باشد. تابه را کمی خم کنید و مایع اضافی را دور بریزید.

پیراشکی کلم و قارچ

1 قاشق پر از مخلوط کلم بردارید و روی نیمی از خمیر پیراشکی گرد بمالید. 2 سانت از لبه خمیر را خالی بگذارید. با دست یا با قلمو کمی آب به لبه های خالی خمیر پیراشکی بمالید. خمیر را از وسط تا کنید و لبه ها را با چنگال فشار دهید تا دو طرف آن به هم بچسبند. این کار هم باعث زیبایی بیشتر پیراشکی میشود و هم باعث میشود پیراشکی در حین پخت از هم نپاشد.

پیراشکی کلم و قارچ

کف تابه بزرگی را با روغن چرب کنید. روی شعله قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیراشکی ها را در تابه سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی رنگ شود (یکی دو دقیقه برای هر طرف). روی ظرف مورد نظرتان دستمال حوله ای بکشید. پیراشکی های سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

پیراشکی کلم و قارچ