طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی یکی از محبوب ترین دستورهای آشپزی به حساب میاد. می پرسید چرا؟ خب معلومه. چون این قدر تنوع و البته طعم فوق العاده ای داره که هیچ کس نمیتونه از اون صرف نظر کنه. سوپ ها معمولا ممکنه به عنوان شام یا پیش غذا سرو بشن. اما سوپ جو پرک برای سرماخوردگی هم خیلی پرطرفداره. از اون جایی که یه غذای محبوب برای بچه ها هم هست باید این نکته رو در نظر داشته باشین که طرز تهیه سوپ جو پرک برای کودک با روش گفته شده توی این دستور، تفاوت زیادی نداره. تنها نکته ی اون، این  هست که باید مواد سوپ پوره بشن تا کودک در سرو و جذب این غذا مشکلی نداشته باشه. میتونین سوپ رو آماده کنین و بعدش با میکسر برای کودک دلبندتون اون رو پوره کنین تا از سوپش لذت بیشتری ببره.

در این مطلب ما قراره طرز تهیه سوپ جو پرک بدون مرغ و بدون شیر رو آموزش بدیم. در این سوپ فقط از عصاره مرغ استفاده شده و استفاده از لبنیات در اون کاملا اختیاریه. حالا در ادامه بیشتر توضیح میدیم که چطوری تهیه میشه. اگه رژیم لاغری دارین یا میخواین انواع دیگه ی این سوپ رو یاد بگیرین؛ میتونین به سوپ جو رژیمی و سوپ جو و ماش هم سر بزنین که حسابی لذیذ و دوست داشتنی اند.

  سوپ جو پرک بدون مرغ  

طرز تهیه سوپ جو پرک

 

مرحله اول:

یک قابلمه بردارید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازها، هویج ها و کرفس های خرد شده را به همراه 2 قاشق غذاخوری کره در قابلمه بریزید و با هم تفت دهید. دو پیمانه آب اضافه کنید و اجازه دهید مواد 15 دقیقه با هم بجوشند.

  تفت دادن مواد اولیه سوپ  

مرحله دوم:

قارچ های خرد شده، جو پرک و عصاره مرغ را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد روی حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه بپزند. هر از گاهی سوپ را هم بزنید تا جو پرک ها به کف قابلمه نچسبند.

  ریختن قارچ در سوپ  

مرحله سوم:

وقتی سوپ جو پرک ساده مجلسی به نظر پخته می آید، جعفری های خرد شده را اضافه کنید. سپس به اندازه لازم نمک و فلفل را در سوپ بریزید.

 

مرحله چهارم:

حرارت را خاموش کنید. خامه پر چرب را در قابلمه بریزید و به خوبی بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سوپ را داغ سرو کنید. برای تزیین کمی جعفری خرد شده روی آن بریزید. و برای طعم دهی بیشتر چند قطره آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. نوش جان.

  سوپ جو پرک ساده خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه سوپ جو پرک

- اگر در مرحله دوم، پس از گذشت سی دقیقه سوپ شما هنوز به غلظت مطلوب نرسیده بود، یک قاشق چایخوری آرد گندم را با یک چهارم پیمانه آب سرد مخلوط کنید. سپس آن را به سوپ اضافه کنید تا غلظت و بافت بهتری (مانند فرنی) به آن بدهد.

- اگر دوست دارید سوپ جو شما کاملا بدون لبنیات باشد، میتوانید خامه پر چرب را از فهرست مواد اولیه این غذا کنار بگذارید. هنگام سرو فقط کمی آب لیموی تازه و چند قطره روغن زیتون اضافه کرده و سوپ را نوش جان کنید.

- طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و مجلسی از سایت goltune.com ترجمه شده است.

- برای تهیه سوپ جو پرک با رب گوجه فرنگی میتوانید از مطلب سوپ جو قرمز کمک بگیرید. هم چنین دستور آشپزی سوپ جو با قارچ و سوپ جو با  شیر هم به صورت جداگانه قبلا در سایت ایران کوک آموزش داده شده است.