شیرینی مربایی دو لایه ظاهر زیبا و منحصر به فردی دارد و در ضمن می توان با استفاده از کاترها و مرباهای مختلف در شکل و حتی طعم آن تنوع ایجاد کرد. علاوه بر این در خمیر شیرینی مربایی دو لایه از مغز بادام یا فندق استفاده میشود که هم باعث میشود خواص بیشتری داشته باشد و هم طعمی عالی به آن میدهد. شیرینی مربایی دو لایه را میتوانید به عنوان یک عصرانه یا میان وعده عالی همراه با چای سرو کنید.

طرز تهیه شیرینی مربایی دو لایه

اول از همه مغز ها را بو بدهید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. مغز بادام یا مغز فندق را روی سینی فر به صورت یک لایه پخش کنید و به مدت 8-10 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. بگذارید کاملاً خنک شوند سپس آنها را همراه با 1/4 پیمانه از شکر در آسیاب برقی یا غذاساز آسیاب کنید. در کاسه دیگری، آرد، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. سپس بادام آرد شده را بدان اضافه کنید.

شیرینی مربایی دو لایه

در کاسه بزرگی کره را آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شود. سپس شکر را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر هم بزنید. پس از آن زرده های تخم مرغ، وانیل و رنده پوست لیمو را اضافه مخلوط کنید. مخلوط بادام را به تدریج به مخلوط کره اضافه و با آن میکس کنید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را داخل سلفون بپیچید و حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

شیرینی مربایی دو لایه

روی سینی فر بزگی کاغذ روغنی بکشید  و آن را کنار بگذارید. یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید و به ضخامت نیم سانت بین دو کاغذ روغنی دیگر پهن کنید. کاغذ رویی را بردارید. از دو کاتر کوکی با سایز متفاوت استفاده کنید. خمیر  را با کاتر بزرگتر برش بزنید. این کار را برای بقیه خمیرهای موجود در یخچال تکرار کنید. سپس وسط نیمی از کوکی ها را با کاتر کوچکتر خارج کنید. خمیرهای اضافی را نیز جمع کنید و کمی در یخچال قرار دهید تا سفت شوند و از آنها برای تهیه شیرینی های بیشتر استفاده کنید. سینی را به مدت حدوداً 12 دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند.

شیرینی مربایی دو لایه

برای سر هم کردن شیرینی مربایی، روی کوکی های کامل مربای تمشک بمالید.

شیرینی مربایی دو لایه بعد روی کوکی های حلقه ای پودر شکر بپاشید و آنها را روی کوکی های قبلی بچینید طوری که قسمتی از بخش مربایی دیده شود.   شیرینی مربایی دو لایه

نکته: خمیر شیرینی را میتوانید تا دو روز در یخچال نگهداری کنید.

لازم است خمیر کوکی قبل از پخت سرد و سفت باشد تا فرمش را در فر حفظ کند. پس اگر خمیر گرم شد، سینی را مدتی در یخچال قرار دهید و بعد به فر منتقل کنید.