در این مطلب ما طرز پخت مرغ سوخاری در روغن را توضیح داده ایم و همین طور به فوت و فن مرغ سوخاری خوشمزه هم اشاره کرده ایم تا بهانه ای برای خوردن این غذا در رستوران باقی نماند.

وقتی که در خانه می‌توان مرغ سوخاری رستورانی را با مواد تازه تر و البته خوشمزه تر تهیه کرد، چرا رستوران؟! با ما در ایران کوک همراه باشید تا با هم مرغ سوخاری پفکی و خوش طعمی تهیه کنیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری بدون فر

مرحله اول:

برای تهیه مرغ سوخاری ابتدا قسمت های مختلف مرغ را به خوبی بشویید و پوست آن را جدا کنید. اگر مرغ را به تکه های کوچک برش بزنید، بهتر و سریع تر پخته می شود.

مرغ خرد شده

مرحله دوم:

تخم مرغ ها را در کاسه ای بریزید و با نمک و فلفل خوب بهم بزنید. در کاسه ای دیگر آرد سفید را با پودر پیاز، پودر سیر و ادویه های مورد نظرتان مخلوط کنید. سپس در کاسه ی سوم مقداری آرد سوخاری بریزید.

مواد لازم مرغ سوخاری

مرحله سوم:

یک تکه مرغ بردارید و آن را در کاسه ی محتوی تخم مرغ ها فرو ببرید. سپس در کاسه ی آرد بغلتانید. دوباره همان تکه مرغ را در ظرف حاوی تخم مرغ زده و بعد به آرد سوخاری آغشته کنید

. میتوانید این مرحله را چند بار انجام دهید تا ضخامت آرد شما بیشتر شود. این کار را برای همه برش های مرغ تکرار کنید.

مرغ در آرد مرغ در تخم مرغ  

مرحله چهارم:

در قابلمه ای یا شیر جوشی به ارتفاع 5 سانتی متر روغن بریزید. شیر جوش را روی حرارت بگذارید تا زمانی که روغن بسیار داغ شود. هر تکه مرغ را در روغن غوطه ور کنید و به صورت مجزا سرخ نمایید.

در صورتی که سرخ کن دارید میتوانید تکه های مرغ را به مدت 12 دقیقه در دمای 180 درجه سرخ کنید.

سرخ کردن مرغ سوخاری

مرحله پنجم:

زمانی که مرغ ها طلایی رنگ شدند از روغن خارج کنید و آن ها را روی حوله ی کاغذی قرار دهید تا روغنشان گرفته شود. سپس کمی سیب زمینی سرخ شده تهیه کرده و همراه با مرغ سوخاری و انواع سس نوش جان نمایید.

مرغ سوخاری

نکات کلیدی تهیه مرغ سوخاری

-آرد سوخاری را میتوانید به صورت آماده خریداری کرده و یا در خانه با استفاده از ترکیب آرد سفید، فلفل قرمز، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر کرفس، پودر نعنا، پودر ریحان و پودر پیاز، تهیه کنید.

فراموش نکنید که مقدار هر کدام از مواد گفته شده باید نصف قاشق غذاخوری بوده و فقط آرد سفید یک و نیم پیمانه، پودر پیاز یک قاشق غذاخوری و نمک نصف قاشق چایخوری باشد.

-مرغ سوخاری مخصوص را می توان فقط با آرد سفید و مقداری نمک و فلفل تهیه کرد اما مطمئنا با ادویه های بیشتر مرغ خوش طعم تری خواهید داشت.

-زمان پخت ران مرغ با دیگر قسمت های مرغ متفاوت است. ران کمی دیرتر و سینه مرغ زودتر آماده می شود. برای جبران این فاصله ی زمانی میتوانید ران مرغ را به قسمت های کوچک تری برش بزنید.

-سس مرغ سوخاری را میتوانید با مخلوط کردن سس مایونز، سس خردل، سیر و نمک و فلفل تهیه کنید. کافیست یک چهارم پیمانه سس مایونز را با یک چهارم پیمانه سس خردل مخلوط کنید و سپس دو حبه سیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید تا سس مرغ سوخاری خوش طعمی داشته باشید.