پای سیب هلندی

پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق العاده دارد. طعم سیب با عطر عالی دارچین مخلوط میشود و یک سورپرایز باورنکردنی برای شما ایجاد میکند. میتوانید پای سیب هلندی را برای دورهمی های کوچک تهیه کنید و با آن از مهمانهایتان پذیرایی کنید. تهیه خمیر پای سیب هم کار بسیار ساده ای است و فقط باید حدود  1 ساعت در یخچال خنک شود. البته میتوانید این خمیر را از روز قبل هم تهیه کنید.

طرز تهیه: در یک کاسه متوسط، 1 پیمانه آرد را با نمک مخلوط کنید. روغن قنادی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط به شکل تکه هایی به اندازه نخود در بیاید. یک قاشق یک قاشق آب سرد اضافه کنید و هر بار هم بزنید و حالت خمیر را چک کنید. وقتی کل آرد مرطوب شد و مخلوط کمی خودش را از دیواره جدا کرد خمیر آماده است. آن را به شکل توپی در بیاورید. سپس روی آن کمی فشار بدهید تا دایره ای شود. روی سطح خمیر قدری آرد بپاشید. خمیر را در نایلون بپیچید و حدود 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود اما هنوز فرم پذیر باشد. اگر خمیر بیشتر از این در یخچال ماند، قبل از مصرف اجازه بدهید کمی گرم شود.

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی سطح کار آرد بپاشید. خمیر را روی آن قرار دهید. با وردنه آردی خمیر را به صورت دایره ای باز کنید. قطر دایره به اندازه ای باشد که سطح و دیواره قالب پای را بپوشاند. برای راحتی در جابجایی خمیر را دو تا بزنید و به قالب منتقل کنید. آن را باز کنید و کمی فشار دهید تا به کف و دیواره های قالب بچسبد. لبه­های اضافی خمیر را که از ظرف بیرون زده ببرید. اگر دوست داشتید در بخشی که روی دیواره است با دست چین ایجاد کنید.

سیب ها را پوست بکنید، نازک ورقه کنید و هسته هایشان را خارج کنید. سیب را در کاسه ای با شکر، دارچین، آرد و آبلیمو مخلوط کنید. این مواد را روی خمیر پای بریزید. سعی کنید حجم سیب در وسط کمی بیشتر باشد.

در کاسه دیگری کره، 1 پیمانه آرد  و شکر قهوه ای را بریزید و با دست تمیز مخلوط کنید. وقتی حالتی شبیه به خرده نان پیدا کرد آن را به طور یکنواخت روی مواد پای بریزید. یک قاشق شکر هم روی آن بپاشید.

پای را 45-55 دقیقه در فر قرار دهید تا نان زیری و خرده های روی پای طلایی رنگ شوند و مواد داخل پای شروع به قل زدن کند. بگذارید پای سیب هلندی قبل از سرو خنک شود.

پای سیب هلندی برتر