بستنی یکی از خوشمزه ترین و دلچسب‌ ترین دسرهای تابستونیه. انواع مختلف بستنی، از بستنی سنتی تا بستنی میوه ای رو میشه در روزهای گرم تابستان درست کرد و از طعم بی نظیرشون لذت برد. درست کردن بستنی خونگی خیلی آسونه. کافیه طرز تهیه بستنی رو یاد بگیرید و اون رو با هر طعمی که خواستید درست کنید. بسیاری از مواد اولیه برای طرز تهیه بستنی در مدل های مختلف اون مشترکه. مثلا اغلب برای کشدار شدن بستنی از ثعلب در طرز تهیه ی اون استفاده می کنن. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ی یکی از پر طرفدارترین بستنی های میوه ای رو بهتون آموزش بدیم. بستنی آلبالویی یکی از خوشمزه ترین بستنی هاست که با آلبالو درست میشه. بستنی آلبالویی طعمی ملس و خاص داره به همین دلیل یکی از محبوب ترین بستنی های میوه ایه. اگرچه فصل آلبالو تابستونه و به همین دلیل معمولا بستنی آلبالویی رو در این فصل درست می کنن، ولی شما می تونید آلبالوهای هسته گیری شده رو داخل فریزر نگه داری کنید و هر زمان و در هر فصلی که خواستید با استفاده از اون ها بستنی آلبالویی درست کنید. علاوه بر آلبالوی تازه می تونید از شربت آلبالو و یا مربای آلبالو به شکل آماده هم برای درست کردن بستنی آلبالو استفاده کنید، اگرچه رنگ و طعم بستنی با آلبالوی تازه رو نداره. در ادامه طرز تهیه بستنی آلبالو به ساده ترین روش رو یاد بگیرید و این بستنی میوه ای خوشمزه رو در کمترین زمان ممکن و هر زمان که هوس یه بستنی خونگی خوشمزه کردید، درست کنید. در انتهای دستور هم برخی از مهمترین نکات کلیدی رو که لازمه برای درست کردن بستنی آلبالو در نظر بگیرید، بهتون یادآوری می کنیم تا بتونید این دسر خوشمزه رو به بهترین شکل آماده کنید.

 

طرز تهیه بستنی آلبالو

 

۱- پیش از هر چیز آلبالوها را بشویید و هسته ی آن ها را با کمک هسته گیر آلبالو بگیرید. سپس آن ها را را به همراه آب (یا شیر) داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

۲- سپس شکر و ثعلب را به صورت جداگانه ابتدا با هم ترکیب کرده و بعد کم کم با استفاده از قاشق به مخلوط آلبالو اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

۳- مایه ی حاصل از این مخلوط را از صافی یا آبکش رد کنید تا پوسته های آلبالوها گرفته شوند.

۴- در این مرحله مایه را داخل ظرف لعابی یا استیلی که از یک ساعت قبل داخل فریزر گذاشته اید، بریزید. درب ظرف را نگذارید و آن را به همان حالت به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید.

۵- بعد از یک ساعت ظرف بستنی آلبالو را از فریزر دربیاورید و از اطراف ظرف که کمی خودش را گرفته شروع به همزدن با همزن دستی کنید.

۶- دوباره طرف بستنی آلبالویی را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید، سپس آن را بیرون بیاورید و دوباره هم بزنید. این کار را ۵ الی ۷ بار تکرار کنید.

۷- در پایان درب ظرف را بگذارید و به مدت ۲۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی آلبالو آماده شود.

۸- با استفاده از اسکوپ ساز، بستنی را به شکل اسکوپی از ظرف درآورید. سپس آن را به شکل دلخواه تزیین کرده و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

  طرز تهیه بستنی آلبالو  

نکات کلیدی طرز تهیه بستنی آلبالو

- برای درست کردن بستنی آلبالو می توانید از آلبالوی یخ زده و یا مربای آلبالو نیز استفاده کنید.

- اگر می خواهید رنگ بستنی آلبالو قرمز و خوش رنگ شود، از آلبالوی تازه استفاده کنید.

- برای درست کردن بستنی آلبالو می توانید میوه های دیگر مانند توت فرنگی را نیز با آن مخلوط کنید.

- وجود ثعلب در بستنی آلبالو باعث کشدار شدن بستنی و انسجام بیشتر آن می شود.

- برای درست کردن بستنی آلبالوی چوبی می توانید از قالب های مخصوص بستنی چوبی استفاده کنید. کافی است چوب بستنی را در قسمت انتهایی قالب قرار داده و مایه ی بستنی را داخل آن بریزید.

- حتما از آب سرد برای درست کردن بستنی استفاده کنید.

- به دلخواه می توانید به جای آب از شیر برای درست کردن بستنی استفاده کنید.

- برای تزیین بستنی آلبالویی می توانید از انواع سس میوه ای در طعم های مختلف، سس شکلات و یا شکلات چیپسی استفاده کنید.

- این بستنی در کنار کیک آلبالو طعم فوق العاده ای خواهد داشت. حتما امتحان کنید!

- میزان شیرینی بستنی و مقدار شکر آن به ذائقه ی شما بستگی دارد. برای درست کردن بستنی آلبالویی شیرین و یا ملس می توانید به دلخواه مقدار شکر آن را کم و زیاد کنید.

- تصاویر از : _dessert_home_ ، elham_sam_life