قورمه سبزی جزو غذاهای ملی و محبوب ایرانی است که گوشت جزو مواد اصلی آن محسوب می‌شود. گاهی برخی افراد به دلایل پزشکی از خوردن گوشت منع می‌شوند و فکر می‌کنند به همین دلیل باید خوردن خورشت‌های خوشمزه‌ای مانند قورمه سبزی را کنار بگذارند. اما نخوردن گوشت به معنی محرومیت از خوردن غذاهایی مانند قورمه سبزی نیست. خوشبختانه خورشت قورمه سبزی را به راحتی می‌توانید بدون گوشت درست کنید و صرف کنید. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چطور قورمه سبزی بدون گوشت درست کنید. با ما همراه باشید!

 

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

مرحله اول

برای جلوگیری از نفخ شکم، لوبیا را از شب قبل بخیسانید و آبش را چند بار نیز عوض کنید. سپس، آن را نیم ساعت بپزید و آبکش کنید.

 

مرحله دوم

سبزی‌ قورمه سبزی را بشویید و خرد کنید. سپس، سبزی خردشده را در ظرف مناسب سرخ کنید.

 یادتان باشد هر چقدر سبزی‌تان بیشتر سرخ شود، خورشت قورمه‌سبزی‌تان خوشرنگ‌تر می‌شود.

 

مرحله سوم

پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود.

 

مرحله چهارم

حالا سبزی سرخ‌شده را به همراه لوبیا داخل قابلمه بریزید و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید. سپس، همه مواد را با هم تفت دهید.

 

مرحله پنجم

در این مرحله، سه‌چهارم قابلمه را پر از آب کنید و حرارت آن را زیاد کنید. بعد از جوش آمدن خورشت، شعله را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید غذا کاملاً جا بیفتد.

 

مرحله ششم

نیم ساعت قبل از برداشتن خورشت از روی حرارت، لیموعمانی‌ها را بشویید، آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید و دانه‌های‌شان را درآورید. سپس، لیموعمانی‌ها را به همراه نمک داخل قابلمه بریزید.

پس از نیم ساعت، می‌توانید غذا را از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

قورمه سبزی بدون گوشت

نکات طلایی در پخت قورمه سبزی بدون گوشت

-در صورت تمایل می‌توانید در این خورشت به جای گوشت از قارچ یا سویا استفاده کنید.

-به جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا کشاورزی هم استفاده کنید.

-در صورتی که دوست دارید طعم خورشت‌تان ترش‌تر شود در آخر، به آن کمی آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید.

 

سخن آخر

در این نوشته نحوه تهیه خورشت قورمه سبزی بدون گوشت را به شما آموزش دادیم. این نوع قورمه سبزی برای افرادی که به دلایل مختلف نمی‌خواهند گوشت بخورند، انتخاب مناسبی است.

روش پخت قورمه سبزی بدون گوشت تفاوت چندانی با قورمه سبزی مرسوم ندارد و فقط گوشت از آن حذف شده است. همچنین اگر دوست داشتید، می‌توانید در این قورمه سبزی از قارچ یا سویا به جای گوشت استفاده کنید.