کیک یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین دسرهای بین المللیه که در همه ی کشورها به شکل های مختلف درست میشه. تنوع کیک انقدر زیاده که گاهی انتخاب اون رو سخت می کنه. بعضی از کیک ها مثل اغلب کیک های تولد با خامه و یا شکلات درست میشن و بعضی دیگه مثل کیک اسفنجی ساده طرز تهیه ی بسیار ساده ای دارن. کیک های میوه ای هم یکی از محبوب ترین کیک ها هستن که طعم فوق العاده ای دارن. تزیین انواع مختلف کیک هم بسیار متنوعه و بسته به ذائقه ی افراد انتخاب میشه. بعضی ها انواع سس میوه ای و شکلاتی و بعضی دیگه خامه قنادی و میوه های خرد شده رو برای تزیین کیک انتخاب می کنن که البته در طعم کیک هم نقش دارن. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یکی از خاص ترین و جدید ترین انواع کیک رو بهتون آموزش بدیم که به احتمال خیلی زیاد قبلا اون رو امتحان نکرده اید. اسم این کیک، کیک ثعلب با سس کارامله.

بسیاری از افراد تصور می کنن که از پودر ثعلب فقط برای درست کردن بستنی استفاده استفاده میشه، در صورتی که امروز بهتون یاد میدیم که چطور میشه با اون یه کیک خوشمزه و خاص درست کرد. البته این کیک خوشمزه یه جز ثعلب مواد اولیه ی دیگه ای مثل دارچین و آب لیمو تازه هم داره که طعم اون رو فوق العاده می کنه. یکی دیگه از مهمترین ویژگی های کیک ثعلب اینه که در طرز تهیه ی اون از سس مخصوص کارامل هم استفاده میشه که در کنار طرز تهیه ی کیک ثعلب، طرز تهیه ی این سس ویژه رو هم بهتون آموزش میدیم تا بتونید اون رو به بهترین شکل آماده کنید. علاوه بر طرز تهیه ی آسون، این کیک در کمترین زمان ممکن آماده میشه. در نتیجه اگه می خواید برای مهمانی ها و دورهمی هاتون یه کیک آسون رو خیلی سریع درست کنید، بهتون پیشنهاد می کنیم حتما طرز تهیه ی کیک ثعلب رو یاد بگیرید و اون رو درست کنید.

 

طرز تهیه کیک ثعلب

 

مرحله ‌ی اول: درست کردن و پختن مایه ی کیک

۱- ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر داخل کاسه ای بزرگ ریخته و با هم مخلوط کنید. مواد را با همزن آن قدر بزنید تا کرم رنگ شود.

۲- به مخلوط شیر و روغن زیتون را اضافه کرده و مجددا آن ها را با هم مخلوط کنید.

۳- در این مرحله آرد و همچنین پودر ثعلب، دارچین، بکینگ پودر و آب لیمو را کم کم داخل کاسه ریخته و با سایر مواد خوب مخلوط کنید تا مایه ی یکدستی به دست آید.

۴- قالب مورد نظر خود را با کمی روغن و به کمک قلمو کمی چرب و کمی آرد پاشی کنید. سپس مایه ی کیک ثعلب را داخل آن بریزید و آن را داخل فری که آن را از قبل در دمای 175درجه سانتی گراد گرم کرده اید، به مدت 30 الی 35 دقیقه قرار دهید تا بپزد. ۵- در حالی که کیک ثعلب در حال پخته شدن است، به سراغ درست کردن سس کارامل مخصوص بروید:

مرحله ی دوم: درست کردن سس کارامل مخصوص

۱- برای درست کردن سس کارامل شکر را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا آرام آرام آب شود. برای این کار شکر را مدام هم بزنید.

۲- وقتی شکر کاملا کاراملی شد آن را از روی حرارت برداشته و به آن کره و خامه را اضافه کنید.

۳- بعد از آن که کیک ثعلب پخته شد، سس کاراملی را روی آن بریزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید

  طرز تهیه کیک ثعلب  

نکات کلیدی طرز تهیه کیک ثعلب

- برای آن که از پخته شدن کیک ثعلب مطمئن شوید، بعد از گذشتن ۳۰ دقیقه از زمان پخت، یک خلال دندان داخل آن فرو کنید. اگر مایه ی کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است. اگر کمی از مایه ی کیک به خلال دندان چسبید چند دقیقه ی دیگر آن را بپزید.

- برای درست کردن کیک ثعلب می توانید از انواع قالب کیک در شکل های مختلف استفاده کنید. یکی از پر کاربردترین قالب ها برای درست کردن این کیک، قالب شیفون دار است.

- علاوه بر سس کارامل می توانید برای تزیین کیک ثعلب از پودر قند و سس شکلات نیز استفاده کنید.

- قبل از اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر به مایه ی کیک، حتما آن ها را ۲ بار الک کنید.

- به جای روغن زیتون می توانید از روغن مایه نیز استفاده کنید.

- اگرچه شیر طعم فوق العاده ای به کیک می‌ دهد اما به جای آن می توانید از آب نیز استفاده کنید.