خوراک گوشت و جوپرک

خوراک گوشت و جوپرک خوشمزه و فوق العاده مقوی است و می توانید آن را با چند ماده اولیه ساده تهیه کنید. به جای آب گوشت میتوانید از آب معمولی و یک عدد عصاره گوشت فشرده استفاده کنید. فقط قبل از مصرف عصاره را در آب گرم حل کنید. تهیه خوراک گوشت و جوپرک وقت گیر است اما بیشتر این مدت صرف پخت میشود و نیازی به حضور شما در کنار اجاق ندارد. بنابراین کافی است شعله زیر غذا را کم کنید و آن را به حال خود رها کنید تا جا بیافتد.

طرز تهیه: گوشت را به صورت مکعبی خرد کنید. تکه های گوشت را با استفاده از دستمال حوله ای  خشک کنید و روی آنها نمک بپاشید.

خوراک گوشت و جوپرک

1 قاشق از روغن زیتون را کف قابلمه ای بریزید و آن را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید.  گوشت را داخل روغن بریزید و تفت بدهید تا همه طرف هایش قهوه ای رنگ شود. قابلمه را زیاد پر نکنید بلکه این کار را در چند مرحله انجام دهید تا همه گوشت آماده شود. هر بار از یک کفگیر برای خارج کردن گوشت ها استفاده کنید و آنها را کنار بگذارید.

خوراک گوشت و جوپرک

یک قاشق روغن دیگر را در همان قابلمه داغ کنید. پیاز، هویج و کرفس خرد شده را داخل قابلمه بریزید. پس از 5 دقیقه، قارچ خرد شده، اسفناج، سیر رنده شده و آویشن را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به پخت ادامه بدهید. گوشت را همراه با آب، آب گوشت، رب و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

خوراک گوشت و جوپرک

بگذارید آب به جوش بیاید سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید 1 ساعت روی شعله کم به پخت ادامه دهد.

در حین پخته شدن گوشت، جو پرک را در یک قابلمه آب بریزید و روش شعله زیاد قرار دهید تا بجوشد. شعله را متوسط کنید و حداقل 10 دقیقه صبر کنید تا نرم شود. سپس آن را آبکش کنید.

جو را به مخلوط گوشت و سبزیجات اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه تا 1 ساعت دیگر به پخت ادامه دهد. هرچه زمان پخت بیشتر باشد گوشت نرم تر و طعم خوراک بیشتر میشود. در آخر نمک و فلفل غذا را تنظیم کنید و روی خوراک گوشت و جو پرک کمی جعفری خرد شده بپاشید.

خوراک گوشت و جوپرک