پیتزا پپرونی یکی از اون خوشمزه های جذابیه که تهیه ش هم خیلی ساده است. شاید به نظرتون پپرونی تکراری و خسته کننده بیاد. اما اصلاً نگران نباشید. چون امروز میخوام با یه تغییر کوچک توی دستور تهیه پیتزا پپرونی این غذا رو به یه شام هیجان انگیز برای شما و عزیزانتون تبدیل کنم. البته رازی که میخوام بهتون بگم رو میتونید برای تهیه هر نوع پیتزای دیگه ای هم استفاده کنید. مثلاً پیتزا مخصوص یا پیتزای سبزیجات.

من اسم این پیتزا رو گذاشتم پیتزا پپرونی دور پنیری. شاید اسم های دیگه ای هم وجود داشته باشه که من ازش خبر ندارم. این پیتزای هیجان انگیز هیچ ماده اضافه ای احتیاج نداره. فقط کمی پنیر بیشتر نیاز داره. پیشنهاد میکنم از قبل خمیر و سس پیتزا رو آماده کنید.

به این ترتیب تهیه غذا کمتر از نیم ساعت وقت شما رو میگیره. اگر خمیر پیتزا خانگی رو از قبل تهیه و فریز کردید اون رو از یکی دو ساعت قبل بیرون بذارید تا نرم بشه. توی این مدت هم سس رو آماده کنید. بقیه مراحل تهیه پیتزا پپرونی رو در ادامه برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله توضیح میدم.

 

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی

 

1- فر  را روشن کنید و روی دمای 245 درجه تنظیم کنید تا در این مدت گرم شود. گلوله ای از خمیر به اندازه یک پیتزا بردارید و آن را با دست باز کنید. بهتر است از وردنه برای باز کردن خمیر پیتزا استفاده نکنید. چون باعث فشرده و سفت شدن نان پیتزا پپرونی میشود. خمیر را کف قالب پیتزا بیاندازید.

  لبه خمیر پیتزا  

2- خمیر را به سمت کناره های قالب بکشید طوری که کمی لبه پیدا کند. حال پنیر لوله ای را با اندکی فاصله دور تا دور خمیر بچینید. حال لبه خمیر را روی پنیر تا بزنید. در سمت دیگر محل تماس خمیر را با نوک انگشت فشار دهید تا کاملاً بسته شود.

  بستن دور خمیر پیتزا  

3- سس پیتزا پپرونی را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق پخش کنید. سپس پپرونی را روی آن بچینید. در صورت تمایل کمی آویشن و ادویه ایتالیایی روی آن بپاشید.

  پپرونی و پنیر  

4- در آخر پنیر پیتزا را روی آن بریزید و به مدت 14-16 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. میتوانید 1 دقیقه آخر شعله بالای فر را روشن کنید تا روی آن هم کمی طلایی شود. البته این مرحله اختیاری است.

پیتزا را از فر خارج کنید. بعد از چند دقیقه برش بزنید و سرو کنید. برش های اضافی پیتزا را میتوانید تا یک ماه فریز کنید یا به مدت چند روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

  پیتزا پپرونی دور پنیری  

نکته های کلیدی:

- بسته به جنس قالب پیتزا ممکن است لازم باشد کمی کف آن را چرب کنید.

- به جای پنیر لوله ای میتوانید از همان پنیر نموزارلای رنده شده استفاده کنید.

- برای دور پیتزا پپرونی میتوانید علاوه بر پنیر از تکه های کالباس یا سوسیس هم استفاده کنید.

- روی این پیتزای کلاسیک معمولاً از چیزی به جز سوسیس پپرونی و پنیر استفاده نمیشود. اما اگر مایل باشید میتوانید به آن قارچ و فلفل دلمه هم اضافه کنید.

- بهتر است به جای پنیر پروسس شده از پنیر موزارلای تازه استفاده کنید. کافی است آن را روی مواد پیتزا رنده کنید.

- علاوه بر پنیر، پپرونی هم کالری زیادی دارد. پس در خوردن این پیتزا زیاده روی نکنید.

- میتوانید از پپرونی بوقلمون هم استفاده کنید.