تارت یکی از خوشمزه ترین دسرهاست که در طعم های بسیار متنوعی درست میشه. یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین تارت ها، تارت توت فرنگی با کرم، خامه و یا سس مخصوصه. از اون جا که طرز تهیه خمیر تارت کمی زمان بر و دشوار به نظر می رسه، بسیاری از افراد این تارت خوشمزه رو درست نمی کنن. در این مطلب بهتون میگیم که چطور میشه در چند دقیقه با استفاده از نان تارت آماده، این دسر خوشمزه رو درست کرد. درست کردن این تارت پر طرفدار کاملا ابتکاری و سلیقه ایه. در ادامه چند روش ساده و خوشمزه رو برای درست کردن این دسر فوق العاده بهتون پیشنهاد می کنیم تا بتونید از اون ها ایده بگیرید و اون رو در کمترین زمان درست کنید.

طرز تهیه تارت توت فرنگی

 

روش اول: کرم تارت

۱- نصف مقدار شیر سرد را با نشاسته و آرد مخلوط کنید.

۲-  در ظرفی دیگر زرده ی تخم مرغ و شکر را خوب هم بزنید و نصف دیگر شیر را کمی گرم کرده (نجوشانید) و به مخلوط زرده اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳- محتوای هر دو ظرف را با هم مخلوط کنید و روی شعله ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد.

۴- زمانی که خواستید کرم را از روی شعله بردارید، به آن وانیل و کره اضافه کنید.

۵- بعد از آن که کرم کمی خنک شد، آن را داخل قیف بریزید و با ماسوره داخل نان های تارت آماده شکوفه بزنید. پس روی تارت ها را با برش های توت فرنگی تزیین کنید.

کرم تارت

روش دوم : سس توت فرنگی

توت فرنگی ۲ پیمانه

نشاسته (ذرت یا گندم) ۱ قاشق مرباخوری

شکر 1  قاشق غذاخوری

آب به مقدار لازم

۱- توت فرنگی ها را داخل غذاساز پوره کنید و داخل ماهیتابه بریزید.

۲-  نشاسته، شکر و آب را به توت فرنگی ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا بپزد.

۳- وقتی سس توت فرنگی شروع به حباب زدن کرد و غلیظ شد، زیر حرارت را خاموش کنید.

۴- بعد از آن که سس توت فرنگی کمی خنک شد، آن را با قاشق داخل تارت های آماده بریزید و آن را با پودر پسته تزیین کنید.

سس توت فرنگی   تارتلت توت فرنگی

نکات کلیدی طرز تهیه تارت توت فرنگی

- اگر از توت فرنگی های درسته برای تزیین روی تارت استفاده می کنید می توانید نصف توت فرنگی را داخل شکلات آب شده فرو کنید و اجازه دهید تا سفت شود. سپس تارت را با توت فرنگی های شکلاتی تزیین کنید.

- شما می توانید هم از کرم و هم از سس توت فرنگی برای درست کردن این تارت استفاده کنید. به این صورت که ابتدا یک لایه کرم شانتی داخل نان تارت بریزید و سپس روی آن را با سس مخصوص بپوشانید. همچنین می توانید سس را داخل تارت ریخته و دور تا دور آن را با کرم با استفاده از ماسوره شکوفه بزنید.

- در روش ساده تر می توانید از خامه قنادی زده شده برای پر کردن داخل تارت استفاده کنید. سپس روی خامه را با برش های توت فرنگی پر کنید.

- برای درست کردن این تارت خوشمزه از نان تارت شیرین استفاده کنید.

  طرز تهیه تارت توت فرنگی