شیر پسته یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین نوشیدنی های خنکه در اغلب در فصل تابستون به عنوان یه میان وعده ی دلچسب نوشیده میشه. این میان وعده ی مغذی و خوشمزه از ترکیب مغز پسته و شیر به همراه مواد اولیه ی مقوی دیگه درست میشه که بسیار غلیظه و شباهت زیاده به میلک شیک داره. این نوشدنی رو رو میشه با بستنی و یا بدون بستنی با شیرین کننده های طبیعی و مقوی مثل عسل یا انواع شیره هم درست کرد. بعضی ها ترجیح میدن در طرز تهیه ی شیر پسته از میوه های مقوی مثل موز یا توت فرنگی هم استفاده کنن تا هم طعم این نوشیدنی خاص تر و دلچسب تر بشه و هم خاصیت اون چند برابر بشه. برای درست کردن این نوشیدنی فوق العاده می تونید از خرده های یخ هم استفاده کنید، اون ها رو به همراه سایر مواد داخل مخلوط کن بریزید و یه نوشیدنی خنک درست کنید. اما ما پیشنهاد بهتری براتون داریم. برای این که طعم نوشیدنی آبکی نشه، بهتره که یخ داخل اون نندازید. شیر رو از قبل بگذارید یخ بزنه و بعد اون رو به همراه سایر مواد مخلوط کنید. این طوری هم طعم شیر پسته آبکی نمیشه و هم نوشیدنی تون خنک خنک میمونه. این نوشیدنی خوشمزه و مقوی رو که سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامینه حتما تو خونه درست کنید و به عنوان یه میان وعده و عصرانه ی سالم سرو کنید.

 

طرز تهیه شیر پسته

 

۱- پسته، شیر یخ زده، بستنی و ثعلب را داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و با هم خوب مخلوط کنید.

۲- بعد از آن که همه ی مواد کاملا یکدست و غلیظ شدند، آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته و آن را به دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه شیر پسته

- اگر از پسته ی بی نمک برای درست کردن این نوشیدنی استفاده می کنید از ۱ ساعت قبل آن را داخل شیر خیس کنید تا کمی نرم شود.

- برای درست کردن این نوشیدنی می توانید از پودر پسته هم استفاده کنید.

- شیر پسته را می توانید با میوه های مختلف از جمله موز و حتی شاتوت نیز مخلوط کنید.

- برای تزیین شیر پسته می توانید از پودر پسته و هل آسیاب شده و پودر نارگیل استفاده کنید.

- به جای بستنی، برای شیرین کردن شیر پسته می توانید از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل یا شیره ی خرما یا انگور استفاده کنید.

- اضافه کردن چند قطره گلاب و یا کمی وانیل به این نوشیدنی عطر و طعم آن را بسیار عالی خواهد کرد.

- افزودن ثعلب به شیر پسته غلظت آن را بیشتر می کند.

- اگر از میوه های ترش برای درست کردن این نوشیدنی استفاده می کنید، به همان نسبت میزان شیرینی آن را با بستنی و یا سایر شیرین کننده ها بیشتر کنید.

- در بسیاری از دستورها شیر بستنی را مانند معجون درست کرده و به آن انواع دیگر مغز مثل مغز گردو هم اضافه می کنند. اگر وابسته به رژیم غذایی خاصی نیستید می توانید این نوشیدنی را مقوی تر و خاص تر درست کنید.