کوکوها از جمله غذا یا پیش غذاهایی به حساب میان که به راحتی و با ترکیب مواد ساده و متنوع میشه انواع مختلفی از کوکو تهیه و سرو کنیم. من خودم کوکو رو برای سرو در هر سه وعده غذایی یعنی صبحانه، ناهار و شام خیلی دوست دارم و معتقدم برای سرو کوکو محدودیت زمانی نباید داشته باشیم چون اصولا از ترکیب سبزیجات و تخم مرغ تهیه می شن پس حتی برای وعده صبحانه غذایی سبک و کامل به شمار می رن.  در بین انواع کوکوی سبزیجات، کوکوی تره، کوکوی سبزی، کوکوی پیاز، کوکوی هویج، کوکوی اسفناج ، کوکو پیازچه و ... رو می تونم نام ببرم که هر کدومشون واقعا خوشمزه و مقوی هستن.

کوکوی پیازچه از جمله کوکوها مورد علاقه خودمه و دلیلش اینه که به جز مزه خوبی که داره خیلی ترد و سبکه و البته خواص بسیاری هم داره و  برای من که به راحتی نمی تونم پیازچه خام مصرف کنم تا از خواصش بهره ببرم تهیه این کوکو می تونه راه مناسبی باشه تا اون رو در رژیم غذاییم قرار بدم. برای همین  امروز می خوام روش تهیه کوکو پیازچه رو بهتون آموزش بدم تا اگر شما هم این سبزی رو به صورت خام نمی تونید مصرف کنید و دنبال راهی هستید تا اون رو وارد رژیم غذاییتون کنید این روش رو انتخاب کنید؛ مطمئن هستم که از خوردنش لذت می برید.

کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه

 

مرحله اول:

پیازچه ها را پس از شستن و خشک کردن  با چاقوی تیز به اندازه دلخواه خرد کنید.(اجازه دهید پیازچه پس از  شستن به خوبی خشک شود تا راحت تر خرد شود.)

خرد کردن پیازچه

مرحله دوم:

پیازچه خرد شده را در کاسه بزرگی بریزید و تخم مرغ زده شده و ادویه ها را با آن مخلوط کنید.

مواد کوکو

مرحله سوم:

روغن را در تابه بریزید تا خوب داغ شود و در این مرحله مایه کوکو پیازچه را اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا کوکو به خوبی پف کند و مغز پخت شود.

کوکو

مرحله چهارم:

پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را به شکل دلخواه برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر کوکو هم سرخ شود.

نکات کلیدی تهیه کوکو پیازچه

-برای داشتن  کوکو پیازچه یا کوکو سبزی ترد و سبک زدن تخم مرغ بسیار مهم است پس تخم مرغ را تا جایی که کف کند و به خوبی روان شود هم بزنید.

-داخل مایه این کوکو مانند کوکو سبزی می توان از مغز گردو و زرشک هم استفاده کرد.

-ترکیب سیر تازه خرد شده و یا تره با پیازچه طعم کوکو را بهتر خواهد کرد.

-کوکو پیازچه را هم را می توان در قالب های متفاوت ریخت و سرخ کرد تا کوکوی پیازچه مجلسی داشته باشید.

-برای منسجم تر شدن مواد می توان از یک تا دو قاشق غذاخوری آرد استفاده کرد اما اگر تخم مرغ به خوبی زده شود نیازی به آرد نیست. استفاده کردن از آن لطافت و سبکی کوکو را از بین می برد.