انواع مرغ سوخاری از غذاهای محبوب و پر طرفدار هستند. اما مرغ سوخاری با پنیر پارمزان طعمی بی نظیر و منحصر به فرد دارد که باید حتما امتحانش کنید. در ضمن این مرغ سوخاری را لازم نیست در روغن فراوان سرخ کنید و از این نظر غذای بسیار سالمی است. مرغ سوخاری با پنیر پارمزان و جعفری در فر تهیه میشود. این خوراک خوشمزه هیچ چیزی از طعم و رنگ کم ندارد. میتوانید آن را به مقدار زیاد در سینی فر بزرگ تهیه کنید و در مهمانی هایتان سرو کنید یا در روزهای تعطیل آن را آماده کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. به عنوان چاشنی میتوانید از سس تند یا سس تارتار استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان

مرحله اول:

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینه های مرغ را بشویید و خشک کنید و به تکه های یک اندازه ببرید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید.

مرغ سوخاری

مرحله دوم:

داخل کاسه ای سیر رنده شده و کره ذوب شده را مخلوط کنید. داخل کاسه دیگری پنیر پارمزان رنده شده، آرد سوخاری، جعفری خرد شده، ادویه دلخواه تان، مقداری نمک و فلفل بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرغ سوخاری

مرحله سوم:

تکه های مرغ را به نوبت در مخلوط سیر و کره بزنید سپس در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بغلطانید تا تمام سطح مرغ ها به مواد آغشته شود. سینه های مرغ آماده شده را داخل سینی فر بگذارید.

مرغ سوخاری

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا زمانی که مرغ ها برشته و طلایی شوند. سپس در دیس مورد نظر بریزید و همراه با سیب زمینی سرخ شده ، سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

نکات تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان

- برای تهیه آرد سوخاری خانگی، کافی است خمیر داخل نانهای فانتزی را خارج کنید. بگذارید خشک شود و بعد آسیاب کنید.

- سایز تکه های مرغ به سلیقه شما بستگی دارد ولی توصیه میشود به خصوص برای بچه ها تکه های مرغ را کوچکتر کنید.

- بسته با حرارت فر شما و جنس (ضخامت) سینی فر ممکن است مدت زمان پخت مرغ ها کمی بیشتر یا کمتر شود. پس بهتر است خودتان آن را در زمانهای مختلف امتحان کنید.