صبحانه یکی از مهمترین وعده های اصلیه و باید مواد غذایی که در صبح استفاده میشه، مقوی و سالم باشه تا بتونه انرژي لازم برای تموم روز رو تامین کنه. پنکیک یکی از صبحانه های خوشمزه و سالمه که به روش های مختلف درست میشه و در سراسر دنیا طرفدارهای خیلی زیادی داره. پنکیک رو میشه در طعم های مختلف و به روش های گوناگون درست کرد. اگرچه پنکیک ساده اغلب نسبت به سایر طعم های پنکیک شناخته شده تره و اغلب افراد ترجیح میدن اون رو درست کنن، اما پنکیک های خاص مثل پنکیک رد ولوت و یا پنکیک های مقوی و پر خاصیت مثل پنکیک خرما و عسل هم طعم های فوق العاده ای دارن که نمیشه ازشون گذشت. خیلی از پنکیک ها هم هستند که اضافه کردن یه ماده ی اولیه ی ساده به اون ها خاص و دلچسب تر میشن. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ی یه پنکیک ساده اما جدید رو بهتون آموزش بدیم. یکی از انواع مختلف پنکیک، پنکیک ماسته. وجود ماست در پنکیک باعث میشه که بافت پنکیک پفکی و تردتر بشه و طعم بی نظیری پیدا کنه.در ضمن اگر شیر توی خونه ندارید هم این روش میتونه به کمک شما بیاد.

پنکیک با ماست یک روش عالی برای درست کردن یه صبحانه ی خوشمزه اس که به عنوان مهمترین وعده ی غذایی در نظر گرفته میشه. ارزش غذایی پنکیک ماست انقدر زیاده که نه تنها برای صبحانه بلکه برای شام و یا دسر هم یه ایده ی فوق العاده اس و میشه اون رو با بستنی و یا سس میوه ای سرو کرد. طرز تهیه پنکیک با ماست خیلی آسونه و نیاز به زمان زیادی نداره. علاوه بر این مطمئن باشید که همین حالا همه ی مواد لازم برای درست کردن پنکیک با ماست رو دارید و نیاز به تهیه ی مواد اولیه ی جدید و خاصی ندارید. پس همین حالا دست به کار بشید، طرز تهیه پنکیک ماست رو یاد بگیرید و این صبحانه و میان وعده ی بی نظیر رو به راحتی تو خونه درست کنید.

 

طرز تهیه پنکیک با ماست

 

۱- مواد اولیه برای طرز تهیه پنکیک با ماست را آماده کنید.

  مواد اولیه پنکیک ماست  

۲- یک تابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید و مرتب آن را بچرخانید تا مطمئن شوید تمام قسمت های آن گرم شده است.

  داغ شدن تابه  

۳- هنگامی که تابه گرم شد، حرارت زیر آن را کم کنید تا گرما در تمام سطح آن باقی بماند و از بین نرود.

۴- در حالی که تابه در حال گرم شدن است، مایه ی پنکیک را آماده کنید؛ آرد، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را الک کرده و داخل کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید.

  مخلوط کردن آرد  

۵- در کاسه ی متوسط دیگر، ماست و تخم مرغ را ریخته و با هم مخلوط کنید. به طوری که کاملا یکدست شوند.

  مخلوط کردن تخم مرغ و ماست  

۶- مخلوط ماست و تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه ی غلیظی به دست آید.

  اضافه کردن مخلوط آرد به مخلوط تخم مرغ  

۷- کره یا روغن آب شده را نیز به مواد اضافه کرده و با سایر مواد ترکیب کنید.

  هم زدن مواد  

۸- با استفاده از قلمو کمی کره یا روغن داخل تابه ی گرم شده بمالید. برای این کار می توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید. سپس با استفاده از قاشق یا ملاقه، مقداری از مایه ی پنکیک بردارید و آن را داخل تابه ی داغ بریزید. اجازه دهید تا پنکیک بپزد و روی آن حباب هایی ظاهر شود. برای این کار حدود ۲ دقیقه زمان لازم است.

  ریختن مایه ی پنکیک در تابه  

۹- با استفاده از کاردک مخصوص یا کفگیر تخت، پنکیک ها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها نیز بپزد و طلایی رنگ شود. یعنی حدود ۲ دقیقه ی دیگر.

  زیر و رو کردن پنکیک  

۱۰- پنکیک های پخته شده را به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. پنکیک ها را با کره، شیره ی افرا، عسل یا مربا تزیین کرده و گرم سرو کنید.

  تریین پنکیک با ماست  

نکات کلیدی طرز تهیه پنکیک با ماست

- برای درست کردن پنکیک با ماست می توانید به جای ۱ پیمانه آرد از ترکیب ۳/۴ پیمانه آرد سفید و ۱/۲ پیمانه آرد ذرت استفاده کنید.

- برای درست کردن پنکیک با ماست میتوانید از ماست بدون چربی و یا کم چرب استفاده کنید.

- به جای کره می توانید از روغن نباتی استفاده کنید.

- برای سرو پنکیک می توانید از کره، شیره ی افرا، عسل و یا مربا به همراه میوه های خرد شده استفاده کنید.

- گرمای مناسب برای پخت پنکیک مهمترین نکته ی کلیدی در تهیه ی آن است. با تنظیم دما و گرم نگه داشتن تابه پیش از ریختن مایه ی پنکیک داخل آن می توانید از پخت ایده آل آن اطمینان حاصل نمایید.

- برای اطمینان از گرم شدن تابه، ابتدا یک قطره آب داخل آن بچکانید. اگر قطره شروع به جوشیدن و بخار شدن کرد، تابه کاملا داغ شده است.

- بهتر است همه مواد پنکیک هنگام استفاده از آنها به دمای اتاق رسیده باشند.