پلو با گل کلم و بروکلی جدیدترین غذایی است که باید امتحان کنید. این غذا با ترکیب ادویه‌های متنوع و خوش عِطر یادآور غذاهای هندی است ولی اگر مایل باشید می‌توانید با کم و زیاد کردن مقدار فلفل تند طعم آن را کمی به سلیقه خود تغییر دهید. به طور خلاصه برای تهیه پلو با گل کلم و بروکلی لازم است سبزیجات را خرد کنید و همراه با ادویه‌ها تفت بدهید تا سرخ و لذیذ شوند. سپس این مخلوط فوق‌العاده همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود. از کمی گشنیز خرد شده هم می‌توان برای تزیین غذا استفاده کرد.

طرز تهیه پلو با گل کلم و بروکلی

همه مواد را از قبل آماده کنید. گل‌های کلم بروکلی و گل کلم را از هم جدا کنید و ساقه‌های آن‌ها را خرد کنید. شلغم، پیاز و هویج را نیز خرد کنید و کنار بگذارید. دانه‌های فلفل تند را خارج کنید و سپس آن را به شکل خیلی ریز خرد کنید. به تعداد افراد پیمانه برنج بردارید و بگذارید دم بکشد.

روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا خوب داغ شود. گل کلم خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا قدری طلایی شود. پودر کاری را به گل کلم اضافه کنید و هم بزنید. شلغم، بروکلی و پیاز را به ترتیب با کمی فاصله اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید (چون زمان پخت آن‌ها با هم فرق دارد). در این مدت مرتب هم بزنید تا مواد به صورت یک‌دست پخته شوند.

نمک، زیره سبز و دانه خردل را نیز اضافه کنید و هم بزنید. بعد از یکی دو دقیقه، هویج، فلفل خرد شده و پودر سیر برتر را اضافه کنید. چند دقیقه دیگر تفت بدهید تا هویج کمی نرم شود. مخلوط را بچشید و ادویه آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.

وقتی پلو آماده شد، آن را با کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. گل کلم و بروکلی را با گشنیز خرد شده تزیین کنید و با برنج زعفرانی سرو نمایید.

پلو با گل کلم و بروکلی