کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای

هیچ چیز خوشمزه‌تر از یک کیک خانگی تر و تازه نیست. نکته جالب در مورد کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای، این است که بخش شکلاتی‌اش در وسط آن مخفی شده و بیرونش کاملاً وانیلی است. در نتیجه برش‌های کیک فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد می‌شوند. البته شما می‌توانید با بخش شکلاتی روی بخش وانیلی کیک طرح مرمری هم ایجاد کنید اما جدا بودن دو بخش زیبایی چشمگیری به کیک می‌دهد. در ضمن سطح کیک وانیلی شکلاتی با خلال بادام پوشانده شده که در فر ترد شده‌ است و عطری عالی پیدا کرده‌ است.

کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای

در اینجا برای تزیین روی کیک وانیلی شکلاتی پودر قند پاشیده‌ایم. شما می‌توانید از سس شکلات یا سس شکلات سفید هم استفاده کنید. در ضمن می‌توانید این کیک را به عنوان صبحانه، عصرانه یا دسر سرو کنید. دستور این کیک ساده، زیبا و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قالب حلقه‌ای را خوب با روغن چرب کنید. اطمینان حاصل کنید همه گوشه‌ها و فرورفتگی‌های قالب چرب شده‌اند. در این مرحله اگر تمایل دارید خلال بادام را داخل قالب بریزید و آن را کمی تکان دهید تا کف قالب پخش شود.

در کاسه‌ای آرد، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. بگذارید کره نرم شود. سپس آن را همراه با شکر در کاسه دیگری بریزید و با همزن خوب بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند. دیواره‌های ظرف را با لیسک یا قاشق پاک کنید. وانیل و رنده پوست لیمو ترش را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار هم بزنید. آرد و شیر را به تدریج و یکی در میان اضافه کنید (کار را با آرد شروع و با همان تمام کنید). بیش از حد در این مرحله هم نزنید، فقط در حد مخلوط شدن.

حدود یک سوم از مایه کیک را در کاسه کوچکتری بریزید. پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یک‌دست شود. نصف مایه کیک وانیلی را داخل قالب بریزید و آن را به تمام دیواره‌های قالب بمالید. سپس مایه کاکائویی را روی آن بریزید و سطحش را با لیسک صاف کنید. در آخر روی کیک را با مایه وانیلی باقیمانده بپوشاندید.

کیک را ۵۵-۶۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا کاملاً پخته شود. یک خلال دندان در وسط کیک فرو کنید. اگر تمیز بیرون آمد کیک پخته شده. کیک وانیلی شکلاتی را از فر خارج کنید و حداقل یک ربع ساعت بگذارید در همان حال خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید. مقداری پودر قند روی کیک الک کنید و آن را سرو نمایید.

کیک وانیلی شکلاتی حلقه ای