بستنی کاراملی از جمله تنقلاتی که بیشتر افراد اون رو دوست دارن. وقتی اسم بستنی میاد معمولا به یاد هوای گرم تابستون میوفتیم. اما واقعیت اینه که بستنی توی تمام فصل های سال می چسبه و از خوردنش سیر نمی شیم. بستنی انواع مختلفی داره. بعضی از اون ها میوه ای هستن مثل بستنی انبه، بستنی هلو، بستنی یخی توت فرنگی و بستنی موزی.

اما ماده اصلی یه سری از بستنی ها شیر هستش و از میوه داخلش استفاده نمیشه. مثل بستنی چوبی شکلاتی یا بستنی خانگی بدون ثعلب . بیشتر خانم ها معمولا ترجیح میدن بستنی رو آماده بخرن تا اینکه خودشون درست کنن. چون فکر می کنن درست کردن بیشتر بستنی ها سخته و به دستگاه بستنی ساز احتیاج داره.

  بستنی کاراملی خانگی  

اما اصلا اینطور نیست. بیشتر بستنی هایی که اسم بردیم و آموزش داده شدند نیازی به بستنی ساز نداشتند. به علاوه در این مطلب هم قصد داریم بستنی کاراملی خوش طعم و دلچسب رو بدون استفاده از بستنی ساز آماده کنیم. پس در این ماجراجویی هیجان انگیز و خوشمزه مارو تنها نگذارید.

 

طرز تهیه بستنی کاراملی (بدون بستنی ساز)

 

1- ابتدا شیر را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. مدت زمان یک ساعت و نیم شیر را حرارت دهید تا کاملا جوشیده و پخته شود. حتما آن را هم بزنید تا سر نرود.

 

2- در هنگام جوشیدن شیر، کارامل را نیز درست کنید. به این ترتیب که شکر را داخل یک ظرف ترجیحا تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا شکر کاملا آب شود. وقتی شکر کاملا آب شد کره را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

 

3- در مرحله سوم تهیه بستنی کاراملی، خامه را به شکر کارامل شده و کره اضافه کنید. هنگام اضافه کردن خامه شکر مجدد سفت می شود. اما اصلا نگران نباشید. مخلوط را همچنان روی حرارت ملایم گذاشته و هم بزنید تا شکر آب شود.

 

4- وقتی کارامل خنک شد، آن را داخل شیر کامل پخته شده بریزید. دوباره 15 دقیقه شیر و کارامل را با هم بجوشانید.

 

5-  مایع بستنی کاراملی را داخل یک ظرف مناسب ریخته و کناری بگذارید تا هم دمای محیط شود. سپس آن را داخل فریزر قرار دهید. پس از 4 ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی یا گوشتکوب برقی هم بزنید. اگر بخواهید بستنی شما کشدار تر شود یک بار دیگر این کار را انجام دهید. یعنی پس از 4 ساعت دیگر بستنی را از فریزر خارج کرده و مجدد با همزن مخلوط کنید. سپس بستنی را داخل فریزر گذاشته و پس از 5 تا 6 ساعت بستنی شما آماده است.

 

6- پس از آماده شدن بستنی کاراملی به وسیله یک قاشق معمولی یا قاشق بستنی آن را داخل ظرف یا قیف های نانی سرو کنید.

  بستنی کاراملی قیفی  

نکات کلیدی برای تهیه بستنی کاراملی

- برای درست کردن این بستنی باید حتما مایع بستنی را با هم بزنید وگرنه بستنی شما شل و آبکی می شود.

- این بستنی را نمی توانید با شیرهای پاستوریزه یا استرلیزه درست کنید. حتما باید شیر نپخته باشد.

- اگر دوست داشته باشید می توانید مقداری وانیل نیز به مایع بستنی اضافه کنید.

- شیر شما در ابتدا باید خام و نپخته باشد تا دقیقا به مدت یک ساعت و نیم بجوشد.

- بستنی کاراملی را می توانید با شکلات چیپسی، خلال بادام، خلال پسته، و گردو تزیین کرده و میل نمایید.