خورشت قیمه جزو غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که طرفداران پروپاقرصی دارد. به دلیل محبوبیت خورشت قیمه، آن را در بسیاری از مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌پزند. بعضی‌ها ممکن است عاشق خورشت قیمه باشند اما به دلیل طولانی بودن مراحل پختش از خیرش بگذرند. ما برای این افراد یک پیشنهاد عالی داریم؛ قیمه با گوشت چرخ‌کرده گزینه‌ای عالی برای افرادی‎ است که به هر دلیل وقت چندانی برای آشپزی ندارند.

برخی احتمالا فکر می‌کنند قیمه با گوشت چرخ‌کرده  طعم و غلظت قیمه با گوشت تکه‌ای را ندارد، اما این افراد صدردرصد در اشتباهند؛ قیمه با گوشت چرخ‌کرده همان عطر و طعم قیمه‌های دیگر را دارد. طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده را یاد بگیرید و در سه سوت آن را درست کنید.

طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده

مرحله اول

برای پخت خورشت قیمه با گوشت چرخ‌‍ کرده باید لپه را از قبل در آب بخیسانید. بعد لپه خیس‌خورده را کمی در آب بجوشانید، کف روی آن را بگیرید و در آخر آبکش کنید.

 

مرحله دوم

حالا پیاز را پوست بگیرید و آن را نگینی خرد کنید. پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و آن را با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به همراه فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و تفت کنید؛ گوشت چرخ‌کرده را باید تا حدی تفت دهید که رنگ آن کاملا تغییر کند. نمک را نیز در همین مرحله می‎‌توانید به خورشت بیفزایید.

 

مرحله سوم

لپه خیس‌خورده و نیم‌پزشده را نیز داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید. سپس رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کنید و بگذارید با بقیه مواد تفت بخورد. حالا دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بعد از جوش آمدن آب، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بپزند. در این فاصله نیز سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید، خلالی خرد کنید و در ماهیتابه سرخ کنید.

 

مرحله چهارم

لیموعمانی‌ها را از قبل بشویید، با چنگال سوراخ کنید و حدود نیم ساعت در آب بخیسانید. بعد از پختن لپه، لیموعمانی‌ها را نیز به غذا بیفزایید و منتظر شوید تا خورشت جا بیفتد.

قیمه گوشت چرخ کرده

نکات طلایی برای پختن قیمه با گوشت چرخ‌کرده

-در این دستور غذا به جای رب گوجه‌فرنگی می‌توانید از 2 عدد گوجه‌فرنگی پوره‌شده استفاده کنید. -برای خوش‌عطر شدن خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده می‌توانید نیم ساعت قبل از برداشتن خورشت از روی گاز به آن یک قاشق غذاخوری پودر دارچین و کمی هم گلاب اضافه کنید.

سخن آخر

خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده غذایی فوری و آسان برای روزهای شلوغِ کدبانوهای ایرانی است. این نوع خورشت از نظر طعم و عطر چیزی کم از خورشت قیمه مرسوم ندارد. اگر یک بار خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده را بپزید احتمالا از طرفداران آن خواهید شد.

طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده تفاوت چندانی با قیمه مرسوم ندارد و فقط به جای گوشت تکه‌ای از گوشت چرخ‌کرده در آن استفاده می‌شود. همچنین در پخت این نوع قیمه به جای رب گوجه‌فرنگی می‌توانید از پوره گوجه‌فرنگی استفاده کنید. خورشت قیمه با گوشت چرخ‌کرده را بپزید و از عطر و طعمش لذت ببرید.