کاسرول کدو سبز پنیری

کاسرول کدو سبز پنیری مغزی نرم و کمی خیس دارد که عمدتاً از کدو سبز و تخم مرغ تشکیل شده و سطح آن از پنیر ذوب شده طلایی رنگ خوشمزه پوشانده شده است. البته شما می‌توانید به جای پنیر چدار از پنیر موزورلا یا ترکیب آنها هم در این کاسرول لذیذ و استثنایی استفاده کنید. همان طور که می‌دانید کدو سبز خواص فوق‌العاده‌ای دارد. برای جا دادن آن در برنامه غذایی کاسرول کدو سبز پنیری یک انتخاب عالی است. این غذا ساده و سریع خیلی راحت تهیه می‌شود و به خاطر وجود پنیر در آن طعم بسیار خوبی هم دارد. در فیلم تهیه کاسرول کدو سبز میتوانید تهیه این غذا را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش ببینید.

طرز تهیه: برنج را از قبل بپزید و آماده کنید. در ابتدا، کدو سبزها را به صورت درشت رنده کنید (با رنده یا غذاساز). کدو سبز رنده شده را به یک صافی منتقل کنید و روی سینک بگیرید. نمک (۱ قاشق چایخوری) اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید ۱۰ دقیقه صافی داخل سینک بماند و چند بار با دست آن را زیر و رو کنید و با دست فشار بدهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

کاسرول کدو سبز پنیری

نصف بیشتر (حدود ۲/۳) ماست را با نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید و بگذارید تا آب کدو سبز گرفته می‌شود بماند.

کاسرول کدو سبز پنیری

سپس مخلوط ماست و همچنین ۴ عدد تخم مرغ را به کدو سبز رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

کاسرول کدو سبز پنیری

برنج پخته شده، تره خرد شده، نصف پیمانه پنیر موزورلا و نصف پیمانه پنیر چدار را روی بقیه مواد بریزید. مجدداً کمی نمک و همچنین فلفل و زردچوبه اضافه کنید. خوب مخلوط را هم بزنید. ظرف پیرکس یا سرامیکی مستطیلی را با کمی کره چرب کنید. مخلوط کدو سبز را داخل آن بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. ماست باقیمانده را روی سطح مواد بمالید. و سپس پنیرهای باقیمانده را روی آن بپاشید.

کاسرول کدو سبز پنیری

فر را با دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید. کاسرول کدو سبز پنیری را ۴۰ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید (بدون این که روی ظرف را بپوشانید). قبل از سرو ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. برای تزیین می‌توانید از کمی تره خرد شده دیگر استفاده کنید.

کاسرول کدو سبز پنیری