هر کشوری معمولا یک یا چند تا سالاد مخصوص به خودش داره. مثل سالاد کینوا مکزیکی، سالاد لبو شب یلدا ایرانی، سالاد مرغ و کاهو چینی و ... . سالاد کاردینال هم یکی از پیش غذاهای معروف کشور فرانسه است که البته خیلی طرفدار داره. این سالاد رو هم می تونید با گوشت تهیه کنید و هم بدون گوشت. اگر مواد اولیه سالاد را آماده داشته باشید خیلی زود می تونید اون رو درست کنید.

اکثر سالاد ها از ترکیب سبزیجات با چاشنی هایی مثل آبلیمو، نمک و آبغوره و سس آماده میشن. در بعضی از سالاد ها به غیر از سبزیجات، مواد غذایی دیگه ای مثل تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت و پنیر نیز استفاده می شه. در این صورت ارزش غذایی آن ها بیشتر شده و می تونید از اون ها به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید نه به عنوان پیش غذا.

شاید پیش اومده به یه رستوران شیک رفته باشید و با یه منوی عجیب روبرو شدید. منویی که قیمت بعضی از سالادها از غذای اصلی بیشتره!!! خب اگه دوست ندارید بابت خوردن یک سالاد بین المللی پول زیادی بپردازید همین حالا دست به کار شید. چون قراره با هم یکی از همون سالادها رو توی خونه درست کنیم.

اکثر سالاد ها از جمله سالاد کاردینال به صورت سرد سرو میشن. همچنین این سالاد رو هم مثل بعضی سالاد های دیگه میتونین به صورت قالبی سرو کرده و سفره خودتون رو رنگین تر کنید. وجود سبزیجات و گوشت داخل این سالاد، کالری اون رو افزایش داده، در این صورت برای کودکان در حال رشد و ورزشکاران یک غذای کامله. طرز تهیه سس مایونز هم قبلا گفته شده تا اگه خواستید صفر تا صد سالاد رو توی خونه آماده کنید.

 

طرز تهیه سالاد کاردینال

 

1- کاهوهای شسته و خشک شده را خرد کنید. خیلی آنها را ریز نکنید. شاهی را نیز به همین شکل آماده کنید. استیک سرد شده را به شکل نوارهای باریک برش بزنید. طرز تهیه استیک پیش از این در مجله ایران کوک عنوان شده است. (فقط سس قارچ را از آن حذف کنید)

2- در یک ظرف با عمق مناسب کاهو و شاهی را مخلوط کرده و کف ظرف بچینید.

3- خیار و تربچه را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. تخم مرغ های آب پز را نیز نگینی خرد کنید. در یک کاسه این مواد را مخلوط کرده و استیک گوشت را نیز به آنها بیفزایید. در نهایت سس مایونز را نیز اضافه کرده و خوب هم بزنید.

4- مخلوط شامل استیک و سس را روی ترکیب کاهو و شاهی بریزید. سپس کمی جعفری تازه روی آن بپاشید. سالاد کاردینال بی نظیر شما آماده است. بخورید و لذت ببرید.

نکات کلیدی برای پخت سالاد کاردینال

- همانطور که گفتیم در رسپی اصلی سالاد کاردینال از استیک کبابی گوساله استفاده می شود، اما می توانید به جای گوشت، مرغ پخته ریش شده یا تیکه شده داخل سالاد بریزید.

- مقدار سس می تواند بنابر سلیقه شما تغییر کند.

- در برخی از رسپی های این پیش غذا، برنج پخته شده و سیب زمینی آب پز ریخته و گوشت آن را حذف می کنند. همچنین از کنسرو ذرت و نخود فرنگی نیز استفاده کرده و سالاد را کاملا گیاهی می کنند. سپس سس را به تمام مواد اضافه کرده و معمولا به شکل قالبی سرو می کنند.

سالاد کارینال قالبی با سیب زمینی و برنج پخته

- برای طعم بهتر سالاد کاردینال می توانید مقداری آبلیموی تازه و یا آبغوره نیز به آن اضافه کنید.

- بعضی افراد به جای اضافه کردن استیک کبابی یا مرغ پخته شده از ژامبون گوشت یا مرغ استفاده می کنند.

- این دستور از وبسایت RecipeZazz ترجمه شده است.   تصاویر از: fafa.art_page@