این پاستا مرغ و قارچ خامه ای یکی از آن خوشمزه‌های لذتبخشی است که طعمش را فراموش نخواهید کرد: پاستای پنیری پخته شده با آب مرغ و قارچ‌های آبدار. در حین پخت این غذا، بخشی از سس به خورد پاستا می‌رود و از ترکیب مزه‌ها انفجاری ایجاد می‌شود که نتیجه آن طعمی فوق‌العاده خواهد بود. خلاصه این که پاستا مرغ و قارچ بسیار ساده و خوشمزه است و معمولاً بچه‌ها هم از آن استقبال می‌کنند. در ضمن بعد از ماندن در یخچال و دوباره گرم شدن، پاستا مرغ و قارچ خامه ای کیفیتش را حفظ می‌کند. کل مراحل تهیه این پاستا را می‌توانید در یک تابه عمیق مناسب فر انجام دهید. به این ترتیب تابه مستقیما از روی گاز به داخل فر می‌رود. البته می‌توانید هم آن را قبل از قرار دادن در فر به ظرف فر پیرکس یا سرامیکی منتقل کنید.

طرز تهی پاستا مرغ و قارچ خامه ای

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا گرم شود. ماکارونی را در قابلمه بزرگی پر از آب و کمی نمک بپزید تا پخته شود ولی خیلی نرم نشود (حالت آل دانته- بیش از حد ماکارونی را نپزید چون بعدا دوباره در فر پخته خواهد شد). سپس ماکارونی را آبکش کنید و کنار بگذارید.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

در یک قابلمه یا تابه عمیق بزرگ ۱ قاشق (۲۰ گرم) از کره و ۱ قاشق روغن زیتون بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا کره ذوب شود. روی سینه مرغ‌ها نمک و فلفل بپاشید. وقتی روغن داغ شد مرغ‌ها را سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی و گوشت پخته شود (هر طرف حدود ۴ دقیقه). سپس مرغ پخته شده را به تخته گوشت منتقل کنید و با چاقو به شکل مربع‌های کوچک برش بزنید.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

در همان قابلمه ۳ قاشق روغن زیتون دیگر بریزید. قارچ ورقه شده را کمی سرخ کنید تا نرم شود. سپس پیاز خرد شده را نیز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا طلایی رنگ شوند. دو حبه سیر را داخل قابلمه رنده کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. این مواد سرخ شده را روی تخته گوشت کنار مرغ بریزید.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

حال در همان قابلمه دو قاشق کره باقیمانده را بریزید و ذوب کنید. آرد را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. آب مرغ، آبلیمو، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مایع یکدست شود. سپس شیر و خامه را هم اضافه کنید و بگذارید سس روی حرارت ملایم داغ شود اما نجوشد.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

حال وقت آن است که همه مواد را با هم مخلوط کنید. ماکارونی، مرغ و قارچ را داخل قابلمه سس بریزید. آن را هم بزنید و بچشید. اگر لازم بود نمک و فلفل اضافه کنید. جعفری خرد شده را هم با بقیه مواد مخلوط کنید.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

روی پاستا مرغ و قارچ را با پنیر موزورلا رنده شده بپوشانید. درب قابلمه را بگذارید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. درب تابه را بردارید و ۱۵ دقیقه هم بدون در به پختن پاستا ادامه دهید.

پاستا مرغ و قارچ خامه ای

نکته: برای راحت تر شدن تهیه پاستا مرغ و قارچ، می‌توانید مرغ بریان آماده را از بیرون تهیه کنید.