دسر شارلوت یکی از بهترین دسرهاییه که میتونین توی خونه خودتون تهیه کنین و با اون مهمونی های دورهمی و عصرونه هاتون رو قشنگ کنین. طرز تهیه دسر شارلوت خیلی آسون و خیلی محبوبه. فقط کافیه به فوت و فن کار توجه کنین. تهیه این دسر در واقع دو سری مراحل رو نیاز داره: اول تهیه کردن رولت های سوییسی و دوم تهیه کردن مواد میانی دسر. که مواد میانی در اصل چیز کیک یخچالی با طعم تمشک هست.

سری دوم مراحل کار که به فر نیازی نداره اما برای تهیه رولت ها فر لازم دارین. پس اگه فر ندارین و یا حوصله ی تهیه رولت ندارین میتونین رولت آماده تهیه کنین. بعدش هم که فقط تهیه کردن یه چیز کیک ساده و سریعه. اما پیشنهاد ما اینه که مراحل رو مو به مو اجرا کنین تا لذت واقعی تهیه یه دسر شارلوت سلطنتی رو تجربه کنین. توی این دستور ما از مربا و میوه ی تمشک استفاده کردیم که شما میتونین اون رو به هر میوه دلخواه دیگه یا هر طعم و اسانسی که دوست دارین تغییر بدین. تنها مسئله مهم رعایت کردن نکاتی هست که توی دستور اومده. خب این شما و این هم دسر شارلوت ساده و هیجان انگیز.

  سرو دسرشارلوت  

طرز تهیه رولت سوییسی

 

مرحله اول:

برای تهیه دسر شارلوت باید ابتدا رولت ها را آماده کنید. برای شروع، فر را روشن کنید و روی 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. داخل قالب کیک مستطیلی به ابعاد 9 در 13 سانتی متر، کاغذ روغنی پهن کرده و یا آن را چرب کنید.

 

مرحله دوم:

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را بشکنید. به کمک همزن برقی به مدت 5 دقیقه تخم مرغ ها را بهم بزنید. حالا در یک کاسه به اندازه متوسط، آرد شیرینی پزی، نمک و بیکینگ پودر را الک کنید.

 

مرحله سوم:

همان طور که تخم مرغ ها با همزن برقی در حال مخلوط شدن هستند، به آرامی شکر را اضافه کرده و سه دقیقه ی دیگر مخلوط را بهم بزنید. سپس روغن، باترمیلک و اسانس وانیل را در کاسه ریخته و تا حدی به هم زدن ادامه دهید که مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

 

مرحله چهارم:

حالا همزن برقی را خاموش کنید. نصف مخلوط آرد را در کاسه بریزید. از یک کفگیر یا قاشق بزرگ کمک بگیرید و مواد را تا حدی بهم بزنید که آرد به خوبی به خورد آن برود و دیگر دیده نشود. مابقی مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. دقت داشته باشید که حجم خمیر حفظ شود. نباید خمیر شما پف و تورم داشته باشد. سپس خمیر کیک را به کمک کفگیر به قالب کیکی که آماده کرده اید منتقل کنید. کیک باید به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بپزد.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله از تهیه رولت های دسر شارلوت در همین حین که کیک در فر قرار دارد، یک دستمال پارچه ای تمیز پهن کنید و روی آن پودر شکر بپاشید. پس از گذشت 12 دقیقه وضعیت کیک را چک کنید. کیک وقتی پخته است که راحت از قالب جدا شود و رنگ آن طلایی شده باشد.

 

مرحله ششم:

وقتی کیک آماده شد، به سرعت قالب را بچرخانید تا کیک روی دستمال شکری که آماده کرده اید بیافتد. فورا کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید. حالا کیک را به کمک دستمال پارچه ای به طور کامل رول نمایید. رول باید تا حد امکان محکم باشد.

 

مرحله هفتم:

کیک رول شده را روی خنک کننده قرار دهید. اجازه دهید کیک به طور کامل خنک شود. سپس با احتیاط رول آن را باز کنید. بگذارید ابتدا و انتهای کیک کمی حلقه ای شکل باشد.

 

مرحله هشتم:

حالا مربای تمشک را داخل کیک پخش کنید. سپس به آرامی اما محکم کیک را دوباره رول کنید. حالا با یک چاقوی تیز رولت سوییسی را به برش هایی به اندازه یک و نیم الی سه سانتی متری تقسیم کنید.

 

مرحله نهم:

یک کاسه به حجم 3 یا 4 لیتری بردارید. داخل کاسه را با کیسه ی پلاستیکی بپوشانید به طوری که لبه های پلاستیک از کاسه بیرون باشد. حالا رولت های سوییسی را کنار هم در کاسه بچینید طوری که تمام کف و لبه های کاسه به طور کامل با رولت پوشیده شود. سپس ظرف را در کناری قرار دهید.

  رولت مربایی  

طرز تهیه دسر شارلوت

 

مرحله اول:

ورقه های ژلاتین را به مدت 5 دقیقه در آب سرد حل کنید. تمشک ها را با مخلوط کن پوره کرده، آب لیمو را بگیرید و به همراه شکر در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس از روی حرارت بردارید.

 

مرحله دوم:

ورقه های ژلاتین را فشار دهید تا آب اضافی از آن ها خارج شود. حالا ورقه های ژلاتین را به مخلوط لیمو و تمشک اضافه کنید. مخلوط را به حدی بهم بزنید که تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. حالا آن را در کناری قرار دهید تا خنک شود.

 

مرحله سوم:

در یک کاسه بزرگ، خامه فرم گرفته، اسانس وانیل و پنیر خامه ای را بریزید. با سرعت کم به مدت یک دقیقه این مواد را با همزن برقی مخلوط کنید. پس از یک دقیقه، سرعت را به سرعت متوسط افزایش دهید و یک دقیقه ی دیگر به هم زدن ادامه دهید.

 

مرحله چهارم:

حالا سرعت همزن برقی را دوباره کاهش دهید. سپس به آرامی مخلوط خنک شده ی تمشک و آب لیمو را به کاسه اضافه کنید. حالا سرعت همزن را روی متوسط تنظیم کنید و به مدت یک یا دو دقیقه ی دیگر مخلوط را بهم بزنید تا بافتی منسجم و نرم پیدا کند.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله از تهیه دسر شارلوت می بایست مخلوط پنیری را روی رولت های سوییسی که در کاسه چیده اید، بریزید. اگر در بالای دسر، بین مواد میانی و خود رولت ها فاصله ای وجود دارد، قسمت های اضافه رولت ها را برش دهید.

 

مرحله ششم:

روی دسر را با پلاستیک بپوشانید و تمام شب آن را در یخچال بگذارید تا آماده شود. برای سرو دسر، یک بشقاب روی لبه های کاسه بگذارید و کاسه را روی بشقاب برگردانید. دسر کاملا روی بشقاب قرار میگیرد. حالا پلاستیک را از دسر جدا کنید. برای تزیین، روی دسر کمی پودر شکر بپاشید. حتما آن را خنک سرو کنید. نوش جان.

  دسر شارلوت خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه دسر شارلوت

- این دسر به مدت 2 روز در یخچال قابل نگه داری است. فقط باید آن را در ظرف دربسته یا با کیسه ی پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

- طرز تهیه این دسر سلطنتی از سایت passionforbaking ترجمه شده است.

- برای تهیه شکر آسیاب شده میتوانید مقدار شکر گفته شده در دستور را در آسیاب های خانگی بریزید. سپس آن را 10 الی 15 دقیقه آسیاب کنید. این کار را سه بار انجام دهید تا شکر به خوبی ریز شود.

- برای تهیه دسر شارلوت توت فرنگی، دسر شارلوت موز، آناناس و یا دسر شارلوت شکلاتی مراحل کار همین است فقط باید از رولت با مربای توت فرنگی، موز، آناناسی یا با طعم کاکائویی استفاده کنید. میتوانید در مواد میانی هم از اسانس یا پوره میوه مورد نظر کمک بگیرید.