پنکیک بدون شیر یکی از خوشمزه ترین صبحانه ها در تمام دنیاست که میشه اون رو به شیوه های مختلف درست کرد. انواع مختلف پنکیک رو میشه در طعم های متنوع از جمله پنکیک شکلاتی درست کرد.

علاوه بر این پنکیک ها شکل های مختلفی دارن که از خاص ترین اون ها میشه به پنکیک توری یا پنکیک باقلوا اشاره کرد. مواد اصلی پنکیک مشخص و تقریبا در همه ی اون ها ثابت هستند. شیر یکی از مواد اصلی پنکیکه.

البته مهمترین نکته برای درست کردن پنکیک بدون شیر، اضافه کردن مواد جایگزین به جای شیره که ما در ادامه ی مطلب چند مورد از اون ها رو بهتون معرفی می کنیم تا به دلخواه این مواد طعم دهنده رو به پنکیک اضافه کرده و از طعم بی نظیر اون لذت ببرید.

 

طرز تهیه پنکیک بدون شیر 

 

۱- در یک کاسه ی بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر را با هم الک کنید. سپس آن ها را خوب با هم مخلوط کنید.

  پنکیک بدون لاکتوز  

۲- وسط کاسه را باز کنید و آب، تخم مرغ، کره و عصاره ی وانیل را داخل گودی آن بریزید. با لیسک یا چنگال مواد خیس را آرام آرام با مخلوط آرد مخلوط کنید تا یکدست شوند.

  مخلوط مایه ی پنکیک  

۳- یک تابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شود.

۴- برای هر پنکیک 1/4 فنجان مایه ی پنکیک را با ملاقه داخل تابه ی داغ شده بریزید. صبر کنید تا روی پنکیک حباب تشکیل شود. برای پخت پنکیک بدون شیر یک دقیقه زمان لازم است. سپس با کمک کفگیر پنکیک را برگردانید و طرف دیگر پنکیک را بپزید.

۵- پس از آن که طرف دیگر پنکیک نیز پخت و رنگ آن تغییر کرد، آن را از تابه خارج کنید و پنکیک بعدی را به همین ترتیب داخل تابه بریزید.

۶- بعد از اتمام مایه ی پنکیک، آن ها را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید و روی آن عسل، شیره یا مربا بریزید.

  تزیین پنکیک

نکات کلیدی طرز تهیه پنکیک بدون شیر

- اگر نمی خواهید آب را جایگزین شیر در پنکیک کنید می توانید مواد زیر را امتحان کنید:

شیر بادام، شیر جو دو سر، شیر سویا، خامه ی سنگین + آب (به نسبت مساوی)، شیر برنج، شیر نارگیل و...

- اضافه کردن طعم دهنده های مختلف به پنکیک بدون شیر می تواند طعم متفاوتی به آن بدهد؛ از جمله ۱ قاشق چایخوری دارچین، ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره ی وانیل، ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره ی بادام، ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره ی افرا، ۱ قاشق غذاخوری کره ی ذوب شده و یا میوه های مختلف از جمله ۱ پیمانه بلوبری یا توت فرنگی خرد شده.

- برای درست کردن پنکیک نیازی به ریختن روغن و چرب کردن تابه ندارید. اما حتما از تابه ی نچسب برای درست کردن آن استفاده کنید.

- اگر میخواد پنکیک ها به خوبی پف کنند، باید سفیده و زرده ی تخم مرغ ر از هم جدا کنید. ابتدا سفیده را خوب هم بزنید و در مرحله ی آخر بعداز آرد به مواد اضافه کنید.

- به داخواه می توانید به مایه ی پنکیک کمی پودر کاکائو اضافه کرده و پنکیک شکلاتی درست کنید.

- برای تزییین پنکیک بدون شیر می توانید علاوه بر موارد ذکر شده از انواع سس از جمله سس شکلات یا سس های میوه ای نیز استفاده کنید. علاوه بر این، میوه های خرد شده مثل موز و توت فرنگی طعم بی نظیری به پنکیک خواهند داد.

  منبع: laurafuentes.com