ساندویچ هات داگ چیست؟ هات داگ یه نوع ساندویچ محبوب آلمانیه که خیلی زود در سطح جهان طرفدار پیدا کرد. هات داگ رو میشه در روغن زیاد سرخ کرد و یا در فر آماده کرد. فقط نکته مهم در تهیه کردنش اینه که سوسیس ها مغز پخت بشن. به همین دلیل هست که روی بدنه ی سوسیس برش های عرضی زده میشه. به جز این نکته، این که مواد تشکیل دهنده هات داگ چی باشه هم مهمه چون توی خوشمزگی ساندویچتون تاثیر زیادی داره.

ما توی این دستور قراره با هم در مورد طرز تهیه ساندویچ هات داگ بدون فر صحبت کنیم. در واقع به مهم ترین قسمتش یعنی سس مخصوص هات داگ می پردازیم. این سس که به سس پیاز معروفه طعم فوق العاده ای به هات داگ دست ساز شما میده و شما رو شیفته ی خودش می کنه. اگر هم دوست داشته باشین انواع هات داگ رو تست کنین ما هات داگ با گوجه و هات داگ مدل مار رو پیشنهاد میدیم. اگه فکر می کنین به خاطر سوسیس و مضرات هات داگ باید کلا بیخیال این غذای هیجان انگیز بشین باید عرض کنم که اون هم چاره داره! شما میتونین به کمک دستور سوسیس خانگی و یا سوسیس پنیردار خودتون رو از خرید سوسیس های آماده بی نیاز کنین. حالا اگه آماده باشین، شما رو به تهیه یک ساندویچ هات داگ خوشمزه و مرغوب دعوت می کنم.

 

طرز تهیه ساندویچ هات داگ

1- برای شروع کار تهیه ساندویچ از آماده سازی سس پیاز مراحل را آغاز کنید. برای تهیه سس پیاز ابتدا باید در یک قابلمه ی شیر جوش، مقداری روغن بریزید و شیر جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ شود.

2- پیازها را از وسط نصف کنید و بعد به شکل نوارهای باریک برش بزنید. وقتی روغن داغ شد، آن را در قابلمه بریزید و بهم بزنید. پیزاها را تا حدی تفت دهید که نرم و سبک شوند.

3- عسل، دارچین و پودر چیلی را به پیازها اضافه کنید و خوب بهم بزنید. اجازه دهید این مواد یک دقیقه با هم بپزند.

4- حالا در این مرحله از تهیه ساندویچ هات داگ باید به قابلمه آب، سس کچاپ، سس تند، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

5- صبر کنید تا این مواد با هم سرخ شوند. مواد سس پیاز مخصوص هات داگ باید به قدری بپزند که سس غلیظ شود. برای این کار حدودا 10 الی 15 دقیقه زمان کافی است.

6- سپس مخلوط سس پیاز را به یک کاسه منتقل کنید و در کناری قرار دهید تا خنک شود. این سس را میتوانید در ظرف دربسته تا دو روز در یخچال نگه داری کنید.

7- حالا باید سوسیس های مخصوص ساندویچ هات داگ را آماده کنید. برای این کار در سطح سوسیس ها برش عرضی بزنید. سپس در ماهیتابه روغن بریزید و وقتی روغن داغ شد سوسیس را در آن قرار دهید. میتوانید هات داگ را در فر یا ماکروویو هم آماده کنید.

8- هات داگ ها را در نان ساندویچ قرار دهید و روی آن ها سس خردل، سس پیازی که آماده کرده اید و هر نوع سس دلخواه دیگر بریزید. ساندویچ را با سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی خنک سرو کنید. نوش جان.

  ساندویچ هات داگ خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه ساندویچ هات داگ

- دستور تهیه این ساندویچ لذیذ از سایت foodnetwork ترجمه شده است.