چیپس نون جز اون تنقلات سالمی که می تونید با خیال راحت به فرزندان دلبندتون به عنوان میان وعده بدید، اصلا چرا این خوشمزه رو فقط محدود به بچه ها کنیم، قطعا هرکسی یک بار این چیپس متفاوت و خاص رو امتحان کنه عاشقش میشه. هر وقت اسن چیپس وسط میاد همه یاد چیپس سیب زمینی یا چیپس ذرت می افتند اونم با ماست موسیر که یه ترکب عالی و بی نظیره، اما چیپس سیب زمینی یا ذرت کالری و چربی بالایی داره و خیلی ها برای خوردنش محدودیت دارند؛ به همین جهت ایران کوک تصمیم داره به شما یاد بده چطور با نون های معمولی و چند تا ماده دم دستی یه چیپس خاص اما خوشمزه درست کنید.

بچه ها و حتی بزرگترا عاشق خوردن تنقلاتی مثل چیپس، پاستیل، لواشک و ... هستند، حالا اگه دست به کار بشید و این خوشمزه ها رو توی خونه درست کنید قطعا از هر نظر خیالتون راحته. چیپس نون هم شبیه چیپس ترتیلا جدیده و کمتر کسی تجربه پختنش رو داره، با این تفاوت که ترتیلا از آرد ذرت درسته میشه و این چیپس از نان، اون هم نان های نازکی که توی بازار وجود دارند. برای طعم و مزه اش هم دستتون بازه هر نوع ادویه ای که می خواید اضافه کنید؛ پس میشه گفت ما با یه خوراکی بسیار راحت، جدید اما در عین حال متنوع روبرو هستیم. اگه شما هم مشتاق شدید که این چیپس رو هر چه زودتر آماده کنید پس با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه چیپس نون 

1- ابتدا نان های لواش را به شکل نواری برش بزنید، سپس این نوارها را به دلخواه به صورت مربعی یا مثلثی ببرید و داخل یک کاسه بریزید.

 

2- فر را روشن کنید و روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید.

 

3- تمامی ادویه ها، سبزی خشک و روغن زیتون را روی نان های برش خورده بریزید و کامل هم بزنید. برای طعم بهتر می توانید از پودر سیر، پودر پیاز، یا پاپریکای خانگی استفاده کنید.

 

4- روی سینی فر یک کاغذ روغنی بیندازید و نان های مزه دار شده را به صورت یکنواخت روی سینی پخش کنید. مراقب باشید نان ها روی هم نیفتند تا همگی کامل برشته شوند.

 

5- سینی را داخل فر قرار دهید و زمان دهید تا نان ها طلایی و ترد شوند. دقت داشته باشید زمان پخت چیپس نون تقریبی است و به فر بستگی دارد؛ از این رو توصیه می شود هر چند وقت یک بار آن را چک کنید و هم بزنید تا یکنواخت ترد شوند و البته نسوزند.

 

6- وقتی تمامی نان های طلایی و ترد شدند چیپس نون شما حاضر است، می توانید با ماست موسیر یا ماست های معمولی نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی برای تهیه چیپس نون

- مقدار و نوع ادویه ها کاملا بستگی به دائقه شما دارد.

 

- به جای روغن زیتون می توانید از روغن مایع معمولی استفاده کنید.

 

- با استفاده از هر نوع نان نازک می توان چیپس نون تهیه کرد.

 

- می توانید به جای آنکه چیپس ها را در فر قرار دهید در مقداری کره سرخ کنید، البته در این حالت درصد چربی چیپس بالا می رود و دیگر نیازی به اضافه کردن روغن زیتون نیست.

 

- می توانید از سبزیجات خشک دیگری همچون ریحان، شوید یا جعفری نیز استفاده کنید.

  تصویر از اینستاگرام: ashpazbashhi@