پوکورا بوشهری یک میان وعده بسیار تند و خوشمزه است که مهمانی های خانوادگی را جذاب تر می کنه. این میان وعده رو همراه با سس ماست و نعنا یا سس ترش و شیرین میل می کنند. این غذا از ترکیب سبزیجات و آرد با ادویه های مختلف تهیه شده و در روغن سرخ می شه. این غذا دارای بافتی پفکی و ترد بوده و بسیار تند می باشد. البته تندی پوکورا بوشهری را می تونید با توجه به ذائقه افراد کم و زیاد کنید.

بهترین زمانی که پوکورا رو سرو می کنن بلافاصله بعد از سرخ کردنه. اگه داخل این غذا سیب زمینی و گل کلم بریزید اونوقت میشه پاکورای سبزیجات هندی که قبلا طرز تهیه اش گفته شده. . پوکورا پای ثابت سفره های افطاری مردم بوشهر و سیستانه.

همانطور که داخل مواد اولیه گفتیم، این غذا با آرد نخود خام درست میشه. برای درست کردن این آرد می تونید مقداری لپه را داخل یک تابه بدون روغن حرارت دهید تا رطوبت آن گرفته شود سپس با آسیاب پودر کرده و الک کنید. آرد نخود خام شما آماده است.

البته آرد نخود به شکل آماده نیز در بازار موجوده. اما اون رو با آرد نخودچی اشتباه نگیرید. در ادامه با ما همراه شوید تا طرز تهیه پواکورا بوشهری را به ساده ترین شکل ممکن یاد بگیرید.

 

طرز تهیه پوکورای بوشهری

  1- آرد و تمامی ادویه ها به غیر از بیکینگ پودر یا جوش شیرین را کاملا مخلوط کنید. سپس آب را کم کم اضافه کرده تا مایعی به غلظت ماست داشته باشید. 2- سپس تره خرد شده را داخل مایع بریزید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود. اکنون باید این خمیر را حدود 12 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید تا به اصطلاح عمل آمده و برسد. 3- پس از استراحت خمیر، 5 دقیقه قبل از سرخ کردن بیکینگ پودر یا جوش شیرین را اضافه کرده و مخلوط کنید. 4- روغن را داخل یک ظرف کوچک ریخته و بگذارید خوب داغ شود. سعی کنید یک ظرف متوسط انتخاب کنید، چون مواد باید داخل روغن شناور باشند. وقتی روغن داغ شد با یک ملاقه از مایع برداشته و داخل روغن داغ بریزید و سرخ کنید. پاکورا سرخ شده را داخل یک ظرف روی یک دستمال قرار داده تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس با خیارشور، گوجه، سس دلخواه و نان باگت میل نمایید.   پوکورا بوشهری با سس دلخواه  

نکات کلیدی برای تهیه پوکورا بوشهری

- حتما زمان گفته شده را برای رسیدن مایع پوکورا بگذارید، چون در طعم و پخت کوکو بسیار موثر است. مثلا اگر برای شام یا عصرانه می خواهید این غذا را درست کنید مایع آن را از صبح آماده کنید. - اگر می خواهید در فصل زمستان پوکورا درست کنید می توانید مایع را در محیط آشپزخانه و داخل ظرف در بسته استراحت دهید، ولی در فصل تابستان باید آن را داخل یخچال قرار دهید. - مواد پوکورا نباید خیلی رقیق شود چون اصلا پف نمی کند. بنابراین اگر آب زیاد ریختید و مایع شل شد حتما کمی آرد نخود داخل آن بریزید. - میتوانید یک عدد پیاز کوچک هم رنده و با مواد مخلوط کنید. - بعضی افراد داخل پوکورا بوشهری یک عدد تخم مرغ نیز می ریزند، اما اصل طرز تهیه آن تخم مرغ ندارد. - برای استراحت مایع یک ظرف بزرگ انتخاب کنید چون مایع پف زیادی می کند و ممکن است از ظرف بیرون بریزد. - در بندرعباس نیز غذایی مشابه درست می شود که به آن پکاره می گویند.   تصاویر از اینستاگرام: mah_goll_71@