خوب میدونیم پیش غذاها از جمله غذاهای سبک و اشتها آوری هستن که خوردنشون همیشه لذت بخش و دوست داشتنیه و انواع گوناگون داره. از پیش غذای گیاهی گرفته تا پیش غذاهای گوشتی. سوپ ها از ساده ترین و پر طرفدارترین انواع پیش غذا هستند که اصولا با مواد ساده و پرخاصیت تهیه می شن و برای خیلی ها بهترین پیش غذا به حساب میاد. سوپ انواع مختلف داره مثل  سوپ ورمیشل، سوپ جو، سوپ شیر، سوپ کدو حلوایی، سوپ پیاز، سوپ تره فرنگی و سوپ شلغم (turnip soup) که حتما بیشتر این ها رو امتحان کردید.

اگر از جمله دوستداران سوپ باشید می دونید که برای تهیه سوپ نیاز نیست خودتون رو محدود به مواد خاصی بکنید و در کمترین زمان و با کمترین و ساده ترین مواد می تونید یک سوپ لذیذ درست کنید و از خوردنش حسابی لذت ببرید.

سوپ شلغم، سوپ مخصوص زمستان است چرا که شلغم گیاهی زمستانی است و شاید بتوان گفت مناسب ترین سوپ در فصل سرما است چرا که با توجه به خواص بی شمار شلغم میتونه از سرما خوردگی که بیماری شایع فصل سرما است به خوبی جلوگیری و حتی سرماخوردگی رو درمان کنه.

 

پیش غذا

 

من همیشه به سوپ شلغم می گم سوپ سرماخوردگی چون روی خیلی ها امتحانش کردم و نتیجه خوبی ازش گرفتم و به سرعت باعث درمان سرما خوردگی شده از این جهت اسم بهتری براش پیدا نکردم. حالا دوست دارم این سوپ خوشمزه رو به شما آموزش بدم تا به راحتی در فصول سرد سال بتونید تهیه اش کنید که هم در وعده های مختلف می شه سروش کرد و هم اگر خدا نکرده دچار سرماخوردگی شدید بتونید از طریق تغذیه طبیعی بیماریتون رو بهبود ببخشید پس در ادامه مطلب همراه من باشید تا روش تهیه سوپ شلغم  رو یاد بگیرید.

 

طرز تهیه سوپ شلغم

 

مرحله اول:

پیاز، شلغم، سیب زمینی را به شکل و اندازه دلخواه خرد کنید.

 

مرحله دوم:

پیاز را درظرف مناسب بریزید و همراه روغن و کره تفت دهید تا کمی سرخ و سبک شود.

 

پیاز

 

مرحله سوم:

شلغم و سیب زمینی و برگ آویشن را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید. البته، در صورتی که سوپ شلغم برای سرماخوردگی تهیه میشود بهتر است از مرحله تفت دادن به کلی صرفه نظر کنید و از ابتدا سبزیجات را با آب بپزید.

 

مرحله چهارم:

پس از تفت دادن شلغم و سیب زمینی آب را به آن اضافه کنید تا سبزیجات به خوبی بپزد و آب سوپ شلغم تا حدودی کشیده شود.

 

پخت سبزیجات

 

میکس کردن سوپ شلغم (اختیاری):

اگر مایل هستید سوپ شلغم یکدستی داشته باشید در این مرحله، سبزیجات پخته شده را به وسیله میکسر یا گوشت کوب برقی میکس کنید.

 

تهیه سوپ

 

مرحله پنجم:

آب مرغ و نمک و فلفل را به سبزیجان میکس شده بیافزایید و دوباره مواد سوپ را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی با حرارت ملایم بجوشد.

در آخر، سوپ شلغم را از روی حرارت بردارید و آب لیمو را بیافزایید بعد در ظرف مورد نظر بریزید و با جغفری خرد شده یا هر سبزی دیگری که دوست دارید تزیین و سرو کنید.

 

سوپ زمستانه

 

نکات کلیدی تهیه سوپ شلغم برای سرماخوردگی

-برای تهیه این سوپ مخصوص زمستان از هر سبزی دیگری مانند هویج، تره فرنگی، کلم، کرفس و ... می توان استفاده کرد.

-اگر دوست دارید می توانید پس از میکس کردن سبزیجات مقداری خامه و شیر به مواد سوپ اضافه کنید تا سوپ شلغم خامه ای داشته باشید.

-استفاده از  آب مرکباتی مثل آب نارنج، آب پرتقال هم طعم خوبی به سوپ می دهد.

-اگر سوپ مخصوص سرماخوردگی تهیه می کنید می توانید این سوپ را به صورت آب پز تهیه کنید، یعنی پیاز و سبزیجات را تفت ندهید.

-اگر مایلید سوپ گیاهی داشته باشید به جای آب مرغ از آب سبزیجان استفاده کنید.

-برای دادن طعم بیشتر به سوپ میتوانید از عصاره فشرده مرغ یا سبزیجات هم استفاده کنید. اما در این صورت نمک را حذف کنید.

-در این سوپ می توان از گوشت هم استفاده کرد.

-میکس کردن سبزیجات اختیاری است. اگر دوست دارید تکه های شلغم در آش دیده شود میتوانید آن را میکس نکنید.   سوپ خوشمزه