به کامل ترین آموزش ژله در پوست میوه خوش آمدید. در این دستور آشپزی قصد داریم تمام نکات مربوط به طرز تهیه ژله در پوست میوه را با شما در میان بگذاریم تا دسری عالی و بی نظیر برای عزیزانتان تدارک ببینید. ژله در پوست میوه دسری دوست داشتنی و در عین حال آسان و خوشمزه است و کمتر کسی پیدا می شود که دوستش نداشته باشد. علاوه بر زیبایی و رنگی که به سفره شما میبخشد؛ این دسر لرزان، خواص زیادی از جمله: بهبود عملکرد دستگاه گوارش، جلوگیری از پوکی استخوان، مفید برای پوست و افسردگی، بازسازی سلول های جدید و تامین پروتئین بدن، دارد.

برای تهیه این نوع ژله در پوست میوه میتوانید از هر رنگ ژله ای استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ های متضاد جلوه بیشتری دارند. همچنین با ریختن ژله قرمز در میوه هایی که پوست سبز رنگ دارند، مثل لیمو و طالبی میتوانید طرح هندوانه ایجاد کنید. البته ژله در پوست هندوانه هم که قبلا آموزش داده ایم؛ دسری زیبا و خاص است که برای شب یلدا انتخابی هوشمندانه و پر طرفدار می باشد.

برای انتخاب میوه کاملا دستتان باز است. برای تهیه این ژله میتوان از میوه هایی همچون: پرتقال، لیمو، لیمو شیرین، گریپ فروت، طالبی، توت فرنگی و حتی سیب استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند مدل ژله در پوست میوه را شرح خواهیم داد.

طرز تهیه ژله در پوست میوه

آموزش طرز تهیه ژله در پوست میوه ( پرتقال، لیمو، لیمو شیرین و گریپ فروت) :

مرحله اول:

میوه ها را خوب بشویید. سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

مرحله دوم:

با یک قاشق مغز یا گوشت میوه را از پوست جدا کنید، بدون آن که پوست میوه آسیبی ببیند. یا میتوانید به وسیله دستگاه آبمیوه گیری، آب میوه ها را بگیرید و اگر چیزی از میوه روی پوست باقی مانده، با چاقو و به آرامی آن را بردارید. سپس پوست میوه ها را با دقت بشویید. چون اگر میوه روی پوست بماند باعث می شود ژله ی شما تلخ گردد.

ژله در پوست میوه

مرحله سوم:

پودر ژله را در یک پیمانه آب جوش و به روش بن ماری؛ یعنی روی بخار آب جوش روی کتری یا سماور حل نمایید. سپس از روی حرارت بردارید و نصف پیمانه آب سرد روی آن بریزید و هم بزنید. اگر روی بسته ژله دستور دیگری نوشته شده از آن تبعیت کنید اما میزان آب را کمتر بریزید تا ژله سفت تر و زیبا تر شود.

مرحله چهارم:

پوست میوه ها را روی فنجان، لیوان، قالب کاپ کیک یا کاسه ای قرار دهید که حرکت نکنند و ثابت بمانند. سپس مایع ژله را در پوست میوه ها بریزید.

ژله در پوست میوه

مرحله پنجم:

اگر دوست دارید در ژله تان برای تزیین هسته میوه داشته باشد؛ میتوانید سیاه دانه، شکلات چیپسی یا کنجد سیاه در ژله ها بریزید. همچنین میتوانید به جای هسته؛ میوه های خرد شده و کوچک در ژله بریزید که همزمان هم ژله میوه ای داشته باشید و هم دسرتان خاص و منحصر بفرد باشد.

مرحله ششم:

ژله ها را در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد و سفت شود. برای این کار حداقل دو ساعت زمان نیاز است.

مرحله هفتم:

وقتی ژله ها آماده شدند آن ها برش بزنید. برای برش زدن باید از چاقوی بسیار تیزی استفاده کنید که خیس و گرم شده باشد تا هنگام برش به ژله تان صدمه نزند و تمیز ببُرد.

حالا دسر شما آماده ی سرو است.

ژله در پوست میوه

آموزش طرز تهیه ژله در پوست میوه (طالبی و توت فرنگی)

مرحله اول:

قسمت بالایی میوه را برش بزنید. با یک قاشق گوشت میوه را خارج کنید.

ژله در میوه

مرحله دوم:

مایع ژله را به روش بن ماری آماده نمایید.

مرحله سوم:

میوه را در ظرفی قرار دهید که ثابت بماند. مایع ژله را در آن بریزید سپس در یخچال بگذارید تا ژله ببندد.

مرحله چهارم:

پس از دو ساعت آماده ی صرف خواهد بود. نوش جان

 ژله در میوه

آموزش طرز تهیه ژله در پوست میوه (سیب)

مرحله اول:

سیب را از وسط نصف کنید. گوشت میوه را (همانند توت فرنگی) با قاشق خارج کنید اما تا جایی که یک لایه از گوشت میوه برای ریختن ژله باقی بماند.

 ژله در سیب

مرحله دوم:

برای جلوگیری از سیاه شدن سیب به آن کمی آبلیمو بزنید.

مرحله سوم:

مایع ژله را آماده کنید و در سیب ها بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندند. پس از دو ساعت ژله سیب شما آماده است.

نکته ی خوب استفاده از سیب یا میوه هایی مشابه سیب در این است که میتوانید خود میوه را نیز نوش جان فرمایید.

نکته ها:

- پیشنهاد میدهیم با میوه هایی که از پوست جدا کرده اید، ژله میوه ای درست کنید؛ که هم خیلی جذاب است و هم میوه هایتان به بهترین شکل مصرف خواهد شد.

ژله میوه ای

- اگر دوست داشته باشید میتوانید لایه لایه ژله و شکلات چیپسی یا سیاهدانه و کنجد را اضافه کنید تا هسته ها کاملا در میان ژله قرار بگیرند. یا اینکه آن ها را بر روی ژله قرار دهید.

ژله در پوست میوه