نوشیدنی های خنک با مواد اولیه ی مختلف و به شیوه های گوناگون درست میشن و تو فصل تابستون طرفدارهای بیشتری پیدا می کنن. اسموتی یک نوشیدنی خنک در فصل تابستونه که در طعم های مختلف تهیه میشه. از اون جا که اسموتی ها با مواد اولیه ی سالم از جمله میوه های تازه درست میشن، علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه، خواص خیلی زیادی هم دارن. علاوه بر این، بسیاری از اسموتی ها به عنوان اسموتی های سم زدا شناخته میشن و به سلامتی بدن کمک می کنن. خیلی از افرادی که رژیم دارن هم اسموتی رو به عنوان یه نوشیدنی خاص در برنامه ی رژیمی خودشون قرار میدن و به کاهش وزن شون کمک می کنن. در این مطلب قصد داریم یکی از خوشمزه ترین، خاص ترین و پر خاصیت ترین اسموتی ها رو بهتون معرفی کنیم. اسموتی آووکادو یه اسموتی بی نظیره که به روش های مختلف درست میشه. اما قبل از این که با چند نمونه از روش های درست کردن این اسموتی فوق العاده آشنا بشید، بهتره نگاهی به برخی از مهم ترین خواص اون بندازید:

اسموتی سبز یا آووکادو یکی از انواع مختلف اسموتی سالم و خوشمزه اس که به روش های مختلف درست میشه. بعضی از اسموتی ها می تونن حاوی چربی و قند زیادی باشن و سلامتی رو به خطر بندازن. در نتیجه مهم ترین نکته برای درست کردن به اسموتی سالم، انتخاب مواد اولیه ی مناسبه. برای درست کردن اسموتی میشه از مواد اولیه مغذی با چربی های سالم مثل آووکادو، دانه ی چیا، گردوی خام، بادام و ... استفاده کرد. برای طرز تهیه اسموتی آووکادو هم می تونید از این مواد استفاده کنید. این اسموتی خوشمزه کربوهیدرات کمی داره و در عین حال فیبر بدن رو تامین می کنه. علاوه بر این به کاهش قند خون هم کمک می کنه. در ادامه ی مطلب چند روش مختلف برای درست کردن این اسموتی خوشمزه رو بهتون معرفی می کنیم که می تونید به دلخواه با توجه به سلیقه، علایق و البته مهم تر از همه رژیم غذاییتون، یکی از اون ها رو انتخاب کنید. در روش اول که به اسم اسموتی آووکادو سبز شناخته میشه، از سبزیجات و میوه های سبز مانند اسفنجان و بعضا خیار استفاده میشه. روش دوم مخصوص رژیم کتوژنیک هست و در اون از توت فرنگی استفاده میشه. روش سوم ترکیب آووکادو با میوه ی پر طرفدار انبه اس که طعم فوق العاده ای داره و روش چهارنم مخصوص کساییه که دوست دارن این نوشیدنی رو با طعم شکلاتی درست کنن.

طرز تهیه اسموتی آووکادو

 

روش اول: اسموتی آووکادو و اسفناج

۱- همه ی مواد، یعنی آووکادو، برگ های اسفناج، شیر بادام و آب لیمو را داخل مخلوط کن ریخته و با هم میکس کنید.

۲- اسموتی سبز را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

روش دوم: اسموتی آووکادو با توت فرنگی کتویی

توت فرنگی  ۶ عدد

آووکادو ۱ برش بزرگ

خامه ۲ قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه ۱ قاشق چایخوری

شیر نارگیل ۱ پیمانه

پودر نارگیل ۱ قاشق غذاخوری

بادام ۴ عدد

 

۱- توت فرنگی ها، آووکادو، خامه و آب لیمو را داخل مخلوط کن بریزید و شیر نارگیل و پودر نارگیل را به آن ها اضافه کنید. ریختن بادام در این اسموتی اختیاری است.

۲- اسموتی آووکادو و توت فرنگی را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

  آووکادو و توت فرنگی

روش سوم: اسموتی آووکادو و انبه

آووکادو ۱/۴ عدد

انبه یخ زده ۱ پیمانه

موز ۱/۲ عدد

آب آناناس ۳/۴ پیمانه

یخ به مقدار لازم

 

۱- همه ی مواد را در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یکدست به دست آید.

۲- اسموتی آووکادو با انبه را داخل ظرف مورد نظر به دلخواه سرو کنید.

  آووکادو و انبه

روش چهارم: اسموتی آووکادو و شکلات

آووکادو ۱/۲ عدد

موز ۱ عدد

شیر کاکائو ۱ پیمانه

 

۱- آووکادو و موز را داخل مخلوط کن ریخته و شیر کاکائو را به آن اضافه کنید.

۲- اسموتی آووکادو شکلاتی را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید.

آووکادو شکلاتی

نکات کلیدی طرز تهیه اسموتی آووکادو

- برای درست کردن اسموتی آووکادو با میوه، از تکه های میوه های یخ زده استفاده کنید.

- برای شیرین تر شدن این اسموتی خوشمزه می توانید از انواع شیرین کننده های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.

- خیار، شیر کم چرب، موز و تخم کتان از دیگر موادی هستند که در طرز تهیه این اسموتی می توان از آن ها استفاده کرد.

- یکی دیگر از مواد اولیه ای که در طرز تهیه ی اسموتی آووکادو استفاده می شود، پودر ماچا است. ماچو نوع خاصی چای سبز است که از جمله نوشیدنی های پر طرفدار در کشورهای آسیایی به ویژه چین به حساب می آید. ماچا علاوه بر خواص چربی سوزی، حفاطت از بدن و نیروبخشی، بود و رنگ بسیار خاصی دارد. اگر به پودر ماچا برای درست کردن این اسموتی دسترسی ندارید می توانید از پودر گندم سیاه استفاده کنید.

- کم و زیاد کردن مواد اولیه ی اسموتی آووکادو تا حدودی سلیقه ای است. می توانید به دلخواه مواد دیگری را ترکیب کرده و یا تعدادی از آن ها را حذف کنید.

- تصاویر از : be.veganfit ، grace.upon.grace20