کوکو تره یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین کوکوهاست که بسیار راحت تهیه میشه. روش تهیه این کوکو تقریبا شبیه به کوکو سبزی هست ولی طعم تندتر و هیجان انگیزتری داره. این کوکو به کوکو سبزی تبریزی یا کوکو تره تبریز هم معروفه که میشه اسفناج و پیازچه هم بهش اضافه کرد. بستگی به انتخاب خودتون داره که دوست دارین اون رو چطوری سرو کنین.

خواص کوکو تره خیلی زیاده و بیشتر به خاطر خاصیت خونسازی مشهوره. چون مصرف حجم زیاد تره یه مقدار سخته، بهترین راهش تهیه کوکو تره فرنگی آسون و سریعه. کوکو تره مجلسی هم میتونه مثل کوکو کدو سبز مخصوص و کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت، یه انتخاب خوب برای مهمونی ها باشه. فقط کافیه کوکو رو با دستور زیر تهیه و بعد هم یکم با خلاقیت خودتون تزیینش کنین. خب دیگه بیشتر از این منتظرتون نمیذارم. بریم سراغ تهیه کوکو تره خوشمزه و جذاب.

  کوکو تره مجلسی

عکس از kadbanoo_official@

 

طرز تهیه کوکو تره

 

مرحله اول:

ابتدا تره ها را خوب تمیز کنید، قسمت های اضافه را بگیرید و سپس تمام سبزی را چند مرتبه بشویید. حالا آن ها را روی یک پارچه تمیز یا در یک سبد بریزید تا آبشان گرفته شود.

 

مرحله دوم:

تره ها را به کمک یک چاقوی تیز خرد کنید. هر چه برش ها ریزتر باشد کوکوی شما ظاهر بهتری خواهد داشت.

  خرد کردن تره  

مرحله سوم:

حالا تره های خرد شده را در کاسه مناسبی بریزید. آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید. هر ادویه دلخواه دیگری که دوست دارید هم میتوانید در این مرحله اضافه کنید.

  افزودن ادویه  

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه کوکو تره کوهی باید تخم مرغ ها را اضافه کرده و با مواد کوکو بهم بزنید. میتوانید برای اطمینان از سالم بودن تخم مرغ ها آن ها را در ظرف دیگری بشکنید و بعد به مواد کوکو اضافه کنید.

  اضافه کردن تخم مرغ  

مرحله پنجم:

مایع کوکو باید غلظتی مشابه عکس زیر داشته باشد. اگر احساس می کنید تخم مرغ آن کم است میتوانید یک عدد تخم مرغ دیگر به آن اضافه کنید.

  آماده سازی مایع کوکو تره  

مرحله ششم:

یک ماهیتابه نچسب با اندازه مناسب را روی حرارت بگذارید. مایع کوکو را در ماهیتابه بریزید و آن را تخت کنید. طوری که تمام سطح ماهیتابه پوشانده شود.

  سرخ شدن کوکو  

مرحله هفتم:

حرارت گاز باید ملایم باشد تا کوکو به خوبی پخته شود. پس از چند دقیقه کوکو را برگردانید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود.

  پخت کوکو تره خوشمزه  

مرحله آخر:

کوکو تره فرنگی را به همراه کاهو، گوجه فرنگی، نان و سالاد نوش جان کنید.

  ککو تره مجلسی  

نکات کلیدی تهیه کوکو تره

- در صورت تمایل میتوانید به این کوکوی خوشمزه مقداری زرشک و گردوی خرد شده هم اضافه کنید. اگر دوست ندارید گردو زیر دندان احساس شود میتوانید از پودر آن استفاده کنید. زرشک را باید در همان مرحله ای که به مواد کوکو ادویه می زنید، اضافه کنید تا به خوبی با آن ترکیب شود.

- برای تهیه کوکوی تره به صورت قالبی میتوانید مایع کوکو را داخل قالب مورد نظر بریزید. سپس باید قالب کوکو در فر قرار بگیرد تا خوب پخته شود. فقط به خاطر داشته باشید که قالب مورد نظر حتما باید چرب شده باشد تا کوکو به آن نچسبد.

- به جای آرد میتوانید یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یا پودر سبوس برنج، آرد جوانه گندم و پودر سوخاری به مایع کوکو تره فرنگي اضافه کنید.

- کوکوی تره و اسفناج و کوکو تره و پیازچه دو نوع محبوب این کوکو هستند که البته پیازچه طعم تندتری به آن می دهد. به همین خاطر برای کسانی که طعم های تند را می پسندند، مناسب تر است.

- اگر دوست دارید ضخامت کوکوهایتان بیشتر باشد باید از تخم مرغ های بیشتری استفاده کنید که مقدار پف آن را زیاد کنند.

- اضافه کردن سیر به مواد کوکوی تره کوهی میتواند آن را خوش عطر تر کند. فقط باید سیرهای خام و تازه را رنده کرده یا خیلی ریز خرد کنید تا با اندازه سبزی ها متناسب بوده و زیر دندان احساس نشود. حدودا دو یا سه حبه سیر کافی است و بیشتر از این مقدار نیاز نیست.

- این غذا مشابه با یک غذای ترکیه ای است که موجوَر نام دارد. تنها تفاوت این دو کوکوی تره در این است که در موجور از مقداری شوید به همراه تره استفاده می شود.

-عکس ها از صفحه اینستاگرام afrooz530@ و عکس اصلی از صفحه me__chef@ برداشته شده است.