ماهی از سالم‌ترین و مفیدترین غذاهایی است که باید حتماً در برنامه غذایی خود جا بدهیم. تهیه ماهی خوشمزه خیلی هم سخت نیست اما باید چاشنی‌های مناسب انتخاب شوند تا ماهی بهترین طعم را پیدا کند. سس کره، آبلیمو و جعفری یک انتخاب بسیار ساده و خوشمزه است. در مجموع تهیه ماهی قزل آلا با لیمو و جعفری خیلی خیلی آسان است و چند دقیقه هم بیشتر وقت نمی‌گیرد. فقط کافی است فیله ماهی را سرخ کنید و بعد این سس خوش طعم را روی آن بمالید. برای اینکه ماهی شما طعم بیشتری پیدا کند می‌توانید از ادویه مخصوص ماهی استفاده کنید و آن را قبل از سرخ کردن روی ماهی بپاشید.

طرز تهیه قزل آلا با لیمو و جعفری

اگر ماهی قزل آلای شما کامل است، ابتدا آن را به روشی که قبلا گفته شده تمیز کنید، پاک کنید و فیله کنید (برای مطالعه روش تمیز کردن قزل آلا اینجا کلیک کنید). در کاسه کوچکی، بگذارید کره نرم شود. ۳ قاشق جعفری خرد شده و ۲ قاشق آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. به سس کره، نمک و فلفل بزنید و باز هم با چنگال آن را مخلوط کنید و اگر تکه‌هایی از کره سفت باقیمانده فشار دهید تا خوب له شود.

قزل آلا با لیمو و جعفری

دو طرف فیله‌ ماهی کمی نمک و فلفل بپاشید. روی سمت گوشتی آن روغن زیتون بریزید و سپس فیله را از وسط نصف کنید.

تابه نچسبی را روی شعله گاز داغ کنید. وقتی داغ شد سه قاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. ابتدا فیله‌های ماهی را از سمت پوست آن‌ها در تابه قرار دهید و بگذارید ۳-۴ دقیقه سرخ شوند تا به رنگ قهوه‌ای در بیایند و قدری ترد شوند. سپس به آرامی آن‌ها را برگردانید و صبر کنید تا ماهی خوب پخته شود (۳-۵ دقیقه).

قزل آلا با لیمو و جعفری

قزل آلا با لیمو و جعفری

ماهی قزل آلا را از تابه خارج کنید و روی هر فیله ۱ قاشق از سس کره، جعفری و آبلیمو را بمالید. و قزل آلا با لیمو و جعفری را با پلو یا دورچین دلخواه خود سرو کنید.

قزل آلا با لیمو و جعفری