پیاز سوخاری ترد گزینه‌ای عالی برای سرو کردن با همبرگر است و در کل می‌تواند دورچین خوبی برای غذاهای مختلف باشد. علاوه بر این، این سوخاری‌های ترد را می‌توان همراه با سس سوخاری (که در ادامه دستورش گفته شده) به عنوان میان‌وعده یا پیش‌غذا هم سرو کرد. تهیه پیاز سوخاری ترد نسبتاً آسان است و از اول تا آخر نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. نکته مهم این است که پیاز‌ها دو بار در خمیر فرو می‌روند و به این ترتیب بعد از سرخ شدن روکش آن‌ها بسیار ترد می‌شود و پیاز‌های شیرین و عالی در میان این لایه ترد طعمی بی‌نظیر پیدا می‌کند.

طرز تهیه پیاز سوخاری ترد

برای تهیه پیاز سوخاری ترد به سرخ کردن عمیق نیاز است. بنابراین اگر سرخکن دارید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت داخل قابلمه‌ای به ارتفاع ۲-۳ سانت روغن مناسب سرخکردنی بریزید و بگذارید روی شعله متوسط داغ شود.

پیاز را پوست بکنید و به صورت حلقه‌هایی به ضخامت ۱ سانت برش بزنید. حلقه‌های پیاز را از هم جدا کنید.

پیاز سوخاری ترد

در یک‌کاسه متوسط شیر و سرکه را با هم مخلوط کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس ماست را با این مایع مخلوط کنید. در کاسه دیگری آرد سفید، نمک، فلفل و پودر سیر را بریزید و با هم مخلوط نمایید.

حال یکی یکی حلقه‌های پیاز را در مخلوط ماست فرو ببرید. بعد با استفاده از چنگال آن را خارج کنید و در مخلوط آرد بغلتانید. این دو مرحله را مجدداً تکرار کنید. یعنی دوباره در ماست فرو ببرید و بعد در آرد بغلتانید.پیازهای آماده شده را در یک دیس بچینید.

پیاز سوخاری ترد

وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، ۳-۴ عدد از پیاز‌ها (یا هر تعداد که در قابلمه جا می‌شود) را در روغن قرار دهید و بگذارید ۳-۴ دقیقه سرخ شوند تا ترد و طلایی رنگ شوند. پیاز سوخاری ترد آماده شده را روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود و بعد آن را همراه با سس سوخاری آسان سرو کنید.

پیاز سوخاری ترد

برای تهیه سس سوخاری، سس مایونز، کچاپ و سس تند را با هم مخلوط کنید. می‌توانید مقدار کچاپ و سس تند را به دلخواه کمتر یا بیشتر کنید.