بانوفی پای انگلیسی یه دسر به شدت پرطرفداره که به مواد اولیه زیادی نیاز نداره اما با همون چند تا مواد اولیه، یه جورایی جادو می کنه. سرو بانوفی پای خونگی هم که طبیعتاً لذت خاص خودش رو داره، مخصوصا چون تهیه کردنش خیلی آسونه. توی این دستور بانوفی پای با شیر عسلی تهیه میشه، اما نه دقیقا خود شیر عسلی، بلکه سس مخصوصی که از اون درست میشه. به همین خاطر یه طعم عالی و به یاد موندنی رو ایجاد میکنه که نظیر نداره.

  بانوفی پای انگلیسی آسان  

همون طور که گفتیم طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی خانگی نیاز به تهیه سس مخصوصش و نون تارت داره. اما نگران نباشین کاملا بهتون توضیح میدیم که چطوری میتونین تهیه شون کنین. بانوفی پای انگلیسی برای روز ولنتاین، تولدها، روز مادر و ... یه انتخاب عالیه. و همین طور یه نوع خیلی خوشمزه از پای موز. البته شما میتونین این پای رو مثل تارت بادام یک نفره، به صورت لیوانی یا تک نفره تهیه کنید. اما این کار بستگی به اندازه خمیر پای داره و توی دستور تغییری ایجاد نمی کنه. شما رو دعوت می کنم به دیدن آموزش دسر بانوفی پای که ما رو به یه سفر هیجان انگیز انگلیسی میبره...

 

طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی

 

مرحله اول:

ابتدا باید از تهیه کردن کراست پای مراحل را آغاز کنید. میتوانید نان تارت آماده بخرید یا به کمک طرز تهیه نان تارت ایران کوک آن را آماده کنید. سپس نوبت به آماده کردن سس دولسه دلچه میرسد. این سس را هم مثل نان تارت میتوان آماده خرید یا به صورت خانگی تهیه کرد. طرز تهیه سس دولسه دلچه هم قبلا آموزش داده شده است.

 

مرحله دوم:

در این مرحله از تهیه بانوفی پای انگلیسی باید فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت تنظیم کرده تا گرم شود. چهار عدد موز را پوست بگیرید و برش دهید. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و موزها را روی آن بچینید. سینی فر را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا موزها پخته شوند. سپس در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند. چهار عدد موز دیگر را هم پوست بگیرید و به شکل قطعات نیم سانتی متری برش دهید.

 

مرحله سوم:

حالا 200 گرم از سس دولسه دلچه را روی نان تارت بریزید و به طور کامل روی سطح آن پخش کنید.

  افزودن سس به پای  

مرحله چهارم:

در یک غذاساز یا به کمک یک کیسه پلاستیکی و وردنه بیسکویت ها را خرد و ریز کنید. سپس بیسکویت های خرد شده را داخل کراست پای و روی سس دولسه دلچه بریزید تا کاملا سطح آن پر شود.

  افزودن بیسکویت خرد شده  

مرحله پنجم:

حالا در ادامه مراحل تهیه بانوفی پای انگلیسی نوبت به چیدن موزها می رسد. موزهای پخته شده و تازه را به شکل دایره ای منظم روی سطح پای بچینید. موز باید تمام سطح آن را بپوشاند. میتوانید با کمک کفگیر یا با دست این کار را انجام دهید. به آرامی موز را به مخلوط سس دولسه دلچه و بیسکویت ها فشار دهید.

  چیدن موزها  

مرحله ششم:

مابقی سس دولسه دلچه را روی موزها بریزید و به طور کامل آن را در سطح پای پخش کنید.

  اضافه کردن سس روی موز  

مرحله هفتم:

یک کیسه پلاستیکی تمیز روی پای بکشید و آن را به مدت دو ساعت یا تمام شب در یخچال قرار دهید. اگر عجله دارید میتوانید آن را فقط یک ساعت در فریزر بگذارید.

  قرار دادن پای در یخچال  

مرحله هشتم:

شکلات را رنده کرده و خامه را آماده کنید. قبل از سرو، خامه زده شده، شکلات رنده شده و دانه های وانیل را روی پای بریزید. خامه زده شده را حتما قبل از مصرف در یخچال نگه داری کنید.

  تزیین بانوفی پای  

مرحله آخر:

همیشه بانوفی پای انگلیسی را سرد سرو کنید. چون سس آن زود شل می شود. پس باید به محض این که پای را از یخچال خارج کردید، خامه و شکلات رنده شده را روی آن بریزید. سپس برش دهید و نوش جان کنید.

  سرو بانوفی پای انگلیسی  

نکات کلیدی تهیه بانوفی پای انگلیسی

- بهتر است این پای را همان روز سرو کنید. اما میتوان آن را تا یک روز هم در یخچال نگه داری کرد.

- برای تزیین این پای کلاسیک انگلیسی میتوانید از شکلات تلخ استفاده کنید. هم چنین نیازی نیست به خامه فرم گرفته ی روی پای، شکر اضافه شود چون خود پای طعم شیرینی دارد.

- دستور تهیه این دسر جذاب از سایت jernejkitchen ترجمه شده است.