نان پنیر چدار و آویشن

نان پنیر چدار و آویشن با خمیر بنیه تهیه می‌شود. خمیر بنیه که قبلاً هم طرز تهیه آن را آموزش داده‌ایم همان خمیری است که نان خامه‌ای با آن درست می‌شود. اما برای تهیه نان پنیر چدار و آویشن نیازی نیست پنیر مثل خامه با قیف داخل نان ریخته شود، بلکه پنیر رنده شده و آویشن با خود خمیر پخته می‌شوند و به این ترتیب نانی با طعم پنیر خواهید داشت که رویش قدری ترد است و داخلش تا حدودی پفکی و تو خالیست. به جای پنیر چدار می‌توانید از هر پنیر دیگری هم استفاده کنید. اما ترجیحاً پنیری انتخاب کنید که طعم تند و تیزی داشته باشد تا طعم آن خوب در میان نان احساس شود. نان پنیر چدار و آویشن برای صبحانه عالی است. البته می‌توانید آن را همراه خوراک‌های گوشتی هم سرو کنید.

نان پنیر چدار و آویشن

طرز تهیه: فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. روی سینی فر هم کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید. کره را خرد کنید و آن را همراه با آب و نمک داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. آن را روی شعله زیاد قرار دهید و هم بزنید تا کره ذوب شود و مایع جوش بیاید.

حال شعله را کم کنید. آرد را یک‌باره به مایع اضافه کنید و سریع هم بزنید تا مخلوط شود. به هم زدن ادامه دهید تا مایع تبخیر شود و خمیر خودش را جمع کند (حدود یکی دو دقیقه).

خمیر را به کاسه بزرگی منتقل کنید و ۵ دقیقه بگذارید تا خنک شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و با سرعت متوسط خمیر را هم بزنید. تا وقتی یک تخم مرغ کامل جذب خمیر نشده، بعدی را اضافه نکنید. خمیر آماده شده باید یکدست و براق باشد (از همزن دستی هم می‌توانید استفاده کنید، فقط کمی بیشتر طول می‌کشد).

پنیر چدار ردنده شده و آویشن را اضافه و مخلوط کنید. خمیر را باقیف یا اسکوپ ساز روی سینی فر آماده شده بریزید. بین گلوله‌های کوچک خمیری حداقل ۵ سانت فاصله بگذارید تا پس از پف کردن به همدیگر نچسبند. سینی را به فر منتقل کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۲۲۰ درجه بپزید. سپس دما را به ۱۸۰ درجه کاهش دهید و ۸-۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. روی نان‌ها باید ترد و داخل آن‌ها پفکی و نسبتاً تو خالی باشد (شبیه نان خامه‌ای).

نان پنیر چدار و آویشن