تهیه پیتزا خانگی در تابه کار نسبتاً راحتی است گرچه تهیه خمیر آن کمی وقت گیر است. اما بدون شک ارزشش را دارد. در ضمن با تهیه پیتزا در تابه می‌توان قبل از قرار دادن آن در فر، چند دقیقه‌ای آن را روی شعله گاز قرار داد تا نانش ترد و برشته شود. اما مزیت اصلی پیتزا خانگی این است که می‌توانید روی آن هر تاپینگی که دوست دارید بریزید و هر کس می‌تواند پیتزای خودش را به سلیقه خود از مواد مختلفی بپوشاند. پیتزا خانگی در تابه را می‌توانید برای مهمانی هم تهیه کنید. می‌توانید از تابه‌های بزرگ استفاده کنید و مقدار مواد را کمی بیشتر کنید.

طرز تهیه پیتزا خانگی در تابه

شیر گرم، شکر و مخمر را در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. بگذارید ۲ دقیقه بماند، سپس روغن را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

پیتزای خانگی در تابه

آرد و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شروع به فرم گرفتن کند. اگر از همزن یا غذاساز استفاده می‌کنید، سری خمیرزن را متصل کنید و ۸ دقیقه با سرعت متوسط بزنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. اگر می‌خواهید خمیر را با دست آماده کنید، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه ورز بدهید تا خمیر یک‌دست شود و حالت کشسانی خوبی پیدا کند.

خمیر پیتزا را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. کف دو تابه ۲۵ سانتی روغن بریزید و روغن را به کف و دیواره‌های تابه بمالید. خمیرها را با دست یا با وردنه به صورت دایره‌ای پهن کنید که تقریباً هم اندازه با کف تابه باشد. سپس آن‌ها را داخل تابه‌ها پهن کنید. لازم نیست خمیر به دیواره بچشبد (خمیر بعد از ماندن بزرگ‌تر می‌شود). روی تابه‌ها را با درب یا با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم در جای گرمی قرار دهید تا خمیر ور بیاید.

پیتزای خانگی در تابه

در ۲۰ دقیقه آخر ور آمدن، فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. وقتی خمیر آماده شد سس مارینارا را روی آن بریزید و پخش کنید تا سطح خمیر از سس پوشانده شود.

پیتزای خانگی در تابه

تاپینگ (مواد روی پیتزا) مورد علاقه‌ی خود را روی نان پیتزا بریزید. در اینجا از گوشت چرخکرده (مخلوط با ادویه‌های دلخواه) ، پیاز، پنیر موزورلا و پنیر خامه‌ای استفاده شده است.

پیتزای خانگی در تابه

۲ دقیقه تابه‌ها را روی گاز قرار دهید (با شعله زیاد). این کار باعث می‌شود کف تابه داغ و خمیر ترد شود. سپس تابه‌ها را حدود ۱۰-۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا ترد و قهوه‌ای رنگ شوند.

پیتزای خانگی در تابه