تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر ترفند‌های خاص خود را دارد. در اینجا از روشی استفاده شده که سیب زمینی سرخ کرده را کاملاً ترد و خوش طعم می‌کنند. در این روش سیب زمینی ابتدا در مایکروفر نیم‌پز می‌شود و بعد آبش خیلی خوب گرفته می‌شود. گرفتن آب سیب زمینی در این مرحله اهمیت زیادی دارد. بعد از آن سیب زمینی در مخلوطی از نشاسته ذرت غلتانده شده و در سینی چرب شده‌ای در فر پخته می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده در فر را می‌توان با فلفل، آویشن، جعفری خشک و چاشنی‌های دیگر طعم‌دار کرد.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر

سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس پوست آن‌ها را بسابید یا اگر دوست دارید آن‌ها را پوست بکنید. بعد آن‌ها را به صورت خلال‌هایی به ضخامت ۷-۸ میلی‌متر خرد کنید.

سیب زمینی سرخ کرده در فر

سیب زمینی‌های خرد شده را داخل کاسه‌ای مناسب مایکروفر قرار دهید و روی آن سلفون (مخصوص مایکروفر) بکشید. آن را به مدت ۵ دقیقه در مایکروفر بگذارید. اگر سیب زمینی‌ها را ضخیم‌تر برش زدید باید آن‌ها را مدت بیشتری در مایکروفر قرار دهید. چند لایه دستمال حوله‌ای روی هم بچینید و وقتی سیب زمینی‌ها را از مایکروفر خارج کردید آن‌ها را روی دستمال‌ بریزید تا آبشان گرفته شود.

سیب زمینی سرخ کرده در فر

پایین‌ترین طبقه فر را آماده کنید و آن را روی دمای ۲۲۰ درجه تنظیم کنید. دو قاشق از روغن را برای بعد نگه دارید و با بقیه آن یک سینی فر بزرگ را چرب کنید. سینی را در طبقه پایین فر قرار دهید تا روغن داغ شود.

در کاسه‌ی بزرگی، دو قاشق روغن را با نشاسته ذرت و نمک مخلوط کنید. وقتی سیب زمینی‌ها خنک شدند با فشار دادن دستمال روی آن‌ها آبشان را به طور کامل بگیرید. سپس آن‌ها را در مخلوط نشاسته ذرت بغلتانید تا یک لایه نازک سطحشان را بپوشاند.

سیب زمینی سرخ کرده در فر

وقتی فر گرم شد و روغن اندکی شروع به دود کردن کرد سینی را بیرون بکشید و به آرامی سیب زمینی‌ها را به صورت یک لایه روی سینی بچینید. مجدداً سینی را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. وقتی یک طرف سیب زمینی‌ها سرخ شد، سینی را بیرون بکشید و آن‌ها را برگردانید. ۱۵-۲۰ دقیقه دیگر به فر برگردانید تا دو طرفشان طلایی شود.

سیب زمینی سرخ کرده در فر

بلافاصله بعد از خارج کردن از فر، فلفل و دیگر ادویه‌ها و سبزی‌های دلخواه را روی سیب زمینی سرخ کرده در فر بریزید و آن را سرو کنید. اگر دوست دارید سیب زمینی شما خاص تر و خوشمزه تر باشد سیب زمینی پنیری را هم امتحان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده در فر