مینی دونات شکری

مینی دونات شکری خیلی راحت تهیه می‌شود. کافی است مواد را با هم مخلوط کنید و خمیر دونات را آماده کنید. بعد از آن خمیر در قالب دونات ریخته می‌شود و در فر پخته می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی به سرخ کردن دونات با استفاده از مقدار زیادی روغن نیست. وقتی مینی دونات آماده شد، روی آن کره می‌مالیم و در مخلوط شکر و دارچین میغلتانیم تا طعم لذیذش دوچندان شود. مینی دونات شکری را می‌توانید همراه با قهوه یا چای به عنوان یک عصرانه بی‌نظیر سرو کنید.

مینی دونات شکری

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. قالب دونات را چرب کنید و کنار بگذارید (اگر قالب دونات ندارید می‌توانید از قالب مافین هم استفاده کنید).

بگذارید کره نرم شود. سپس آن را همراه با شکر خوب بزنید (با همزن برقی یا دستی) تا کرم سبکی ایجاد شود. تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند.

بیکینگ پودر و نمک را اضافه و مخلوط کنید. سپس آرد را هم اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. این مایه نباید بیش از حد هم زده شود. خمیر دونات آماده شده را داخل یک قیف متصل به ماسوره گرد بزرگ بریزید. یا آن را به کیسه ضخیمی منتقل کنید و گوشه آن را ببرید تا شبیه به قیف شود. حال با استفاده از قیف، خمیر را داخل قالب دونات بریزید. هر قالب را تا نصف ارتفاعش پر کنید تا جای پف کردن داشته باشد.

مینی دونات شکری

دونات‌ها را به مدت ۸-۱۰ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. برای تهیه روکش مینی دونات شکری ۵۰ گرم کره را ذوب کنید. شکر و دارچین را نیز با هم مخلوط کنید و در بشقابی بریزید. وقتی دونات‌ها کمی خنک شدند روی آن‌ها کره بمالید و سپس آن‌ها را در بشقاب شکر قرار دهید. دونات را برگردانید تا طرف دیگر آن هم شکری شود.

مینی دونات شکری