پیتزا از جمله فست فودها و غذاهای محبوبی است که طرفدار بسار داره و  با انواع مواد می توان پیتزا های متنوع و خوشمزه تهیه کرد. اصولا پیتزا رو به عنوان غذا می شناسیم و شاید شنیدن اسم دسر پیتزا  مثل پیتزا سیب (Apple pizza) کمی برامون جالب و عجیب باشه بخواهیم بدونیم از چه موادی تهیه می شه و چطور می شه درستش کرد. این دسر دوست داشتنی رو می شه با انواع میوه یا مواد خوشمزه درست کرد و از خوردنش لذت برد و به عنوان دسر مدرن در مناسبت ها مختلف تهیه و سرو کرد.

دسر مدرن

برای اولین بار در یکی از دورهمی های دوستانه بود که پیتزا سیب خوردم و خیلی طعمش رو پسندیدم چون تقریبا از نظر مزه حسی مثل پای یا تارت سیب داشت که خب من کلا عاشق تارت و پای و البته هر نوع کیک و شیرینی ای هستم که با سیب درست بشه. علاقه من به شیرینی میوه ای و دسر میوه ای مخصوصا هر آنچه که با سیب تهیه میشه باعث شد امروز تصمیم بگیرم شما دوستان عزیز رو با روش تهیه پیتزا سیب خوشمزه آشنا کنم تا با درست کردن این دسر مدرن بتونید اعضای خانواده یا دوستانتون رو هیجان زده کنید و یا این روش تهیه پیتزا بتونه راهی باشه تا بچه ها رو به خوردن میوه ترغیب کنید. خوب می دونیم که بچه ها عاشق پیتزا و خوردنی های به شکل پیتزا هستن پس شاید بد نباشه دست به کار بشید و امتحانش کنید.

شیرینی میوه

طرز تهیه پیتزا سیب

 

مرحله اول:

آرد الک شده را روی سطح کار یا در ظرف بریزید و آن را با دست گود کنید.

آرد

مرحله دوم:

روغن مایع، شیر، خمیر مایه، نمک و شکر را  وسط گودی بریزید. ابتدا به چنگال به آرامی مخلوط کنید و بعد با دست ورز دهید.

تهیه خمیر

ورز خمیر

مرحله سوم:

خمیر را در کاسه بزرگ و فلزی یا شیشه ای قرار دهید. روی خمیر را با دستمال بپوشانید و در دمای محیط استراحت دهید تا کاملا عمل بیاید و حجم آن دو برابر شود.

خمیر پیتزا سیب

خمیر پیتزا

مرحله چهارم:

پس از عمل آمدن، خمیر را با دست و به شکل دایره  باز کنید و در سینی فر یا پیتزا قرار دهید.

خمیر

مرحله پنجم:

کره بادام زمینی، شیره افرا (یا شیره طلایی) و عصاره بادام را مخلوط نمایید .سس آماده شده را روی خمیر پیتزا سیب پخش کنید .

دسر پیتزا

مرحله ششم:

سیب خرد شده و کرنبری و بادام خرد شده را روی خمیر بریزید و سینی را  در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا خمیر پیتزا سیب به خوبی بپزد.

دسر پیتزا سیب

نکات تهیه پیتزا سیب

-شیره افرا را می توان از فروشگاه  لوازم قنادی تهیه کرد. در صورتی که در دسترس نبود می توان از جایگزین شیره افرا استفاده کرد.

-عصاره بادام را می توان به صورت آماده تهیه کرد اما اگر مایل باشید می توان عصاره خانگی تهیه کرد. 25 گرم بادام پوست گرفته را با یک لیتر  آب یا شیر روی حرارت قرار دهید و 25 گرم شکر یا عسل هم به آن  اضافه کنید و تا کمی بادام نرم شود بعد مواد را در میکسر  بریزید و مخلوط نمایید  سپس از صافی رد کنید تا عصاره یکدستی حاصل شود.

-برای تهیه دسر پیتزا می توان از انواع میوه تازه و میوه خشک به جای کرنبری و سیب  استفاده کرد

-به جای سس بادام زمینی می توان از نوتلا استفاده کرد.

-ریختن مقدار کمی پودر دارچین طعم بی نظیری به پیتزا سیب خواهد داد.

-برای عمل آمدن خمیر پیتزا بهتر است دمای اتاق کمی گرم باشد اگر در فصل سرما خمیر تهیه می کنید ظرف را کنار شوفاژ یا وسیله گرمایشی قرار دهید.