کدو سبز از سبزیجات پر خاصیتی است که همیشه دنبال راه‌های تازه برای استفاده آن در رژیم غذایی خود هستیم. رشته کردن کدو سبز یکی از این راه هاست. طرز تهیه این ماکارونی کدو سبز خیلی راحت است. کدو سبز رشته می‌شود و همراه با گوجه، ریحان و پنیر پارمزان و مقدار قابل توجهی سیر پخته می‌شود. از آب سبزیجات هم برای تهیه سسی خوشمزه استفاده می‌شود که به غذای سالم و جذاب شما طعم بیشتری می‌دهد.

zucchini-pasta-recipe-2

راز تهیه غذاهای خوشمزه استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت است. در تهیه ماکارونی کدو سبز، برای دست یافتن به بهترین نتیجه از کدو سبزهایی استفاده کنید که سفت باشند و همچنین گوجه‌هایی که رسیده (اما نه خیلی نرم) باشند و عِطر گوجه واقعی را بدهند. ماکارونی کدو سبز یکی از هیجان انگیزترین غذاهای رژیمی است که می‌توانید با ذوق و سلیقه خود آن را تهیه و تزیین کنید.

ماکارونی کدو سبز

طرز تهیه ماکارونی کدو سبز

اول از همه کدوها را بشویید و سر آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را با استفاده از دستگاه رشته کن یا رنده مخصوص رشته کنید. اگر هیچ کدام از آن‌ها را ندارید می‌توانید اول کدوها را با استفاده از پوست کن معمولی به صورت ورقه‌های نازک دراز برش بزنید و بعد با چاقو به صورت رشته‌های دراز ببرید. هرچه رشته‌ها درازتر باشند ماکارونی کدو سبز بیشتر شبیه به ماکارونی معمولی از آب در خواهد آمد.

روغن زیتون را همراه با سیر رنده شده و پودر فلفل قرمز داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا داغ شود. وقتی روغن کاملاً داغ شد، رشته‌های کدو سبز را به آن اضافه کنید. کدو سبز را حدود ۵-۷ دقیقه تفت بدهید تا پخته شود اما همچنان قدری ترد باشد. بیش از این آن‌ها را نپزید در غیر این صورت ماکارونی خمیر می‌شود. در حین سرخ کردن مرتب رشته‌های کدو سبز را زیر و رو کنید تا همه آن‌ها فرصت پخته شدن و تماس با کف تابه را پیدا کنند.

گوجه و ریحان را خرد کنید و آن‌ها را همراه با پنیر پارمزان رنده شده به تابه اضافه نمایید. ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ماکارونی و بقیه مواد ادامه دهید. حال ماکارونی کدو سبز و سبزیجات را با انبر بردارید و به ظرف سرو مورد نظرتان منتقل کنید. بگذارید مایع داخل تابه باقی بماند. از آن برای تهیه سس ماکارونی استفاده خواهیم کرد.

مایع باقیمانده داخل تابه را همچنان حرارت بدهید تا خوب داغ شود ولی به جوش نرسد. نشاسته ذرت را در کمی آب سرد حل کنید و سپس روی آب سبزیجات داخل تابه بریزید. حدود ۱ دقیقه حرارت بدهید و هم بزنید تا سس غلیظ شود. آن را بچشید و به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید. سس را روی ماکارونی کدو سبز بریزید. مقداری پنیر پارمزان و برگ ریحان روی آن بپاشید و ماکارونی را سرو کنید.

نکته: کدو سبز را پوست نکنید. کدوی بدون پوست سریع خمیر می‌شود و تردی کمتری دارد.

- به کدو سبز قبل از پخت یا حین پخت نمک نزنید چون از کدو آب می‌کشد. نمک را به سس ماکارونی اضافه خواهیم کرد. در ضمن پنیر پارمزان خودش نمک دارد.

ماکارونی کدو سبز