به طور کل در زبان اتریشی شنیسل به گوشتی گفته میشود که با بیفتک کوب نازک شده و در تخم مرغ و پودر سوخاری و پودر نان خوابانده شده و سرانجام در روغن سرخ میشود که از زیرمجموعه های این غذا میتوان شنیسل مرغ و شنیسل ماهی را نام برد.

در این پست قصد داریم طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی را به شما نشان دهیم. هرچند شنیسل مرغ را به راحتی میتوان از رستوران ها و کافه ها سفارش داد، اما هرکس طعم شنیسل مرغ خانگی را چشیده باشد، به سختی تن به خوردن شنیسل های آماده و پیش پخت میدهد.

این غذای ساده و خوش طعم را میتوانید طی شش مرحله آماده کنید.

طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

مرحله اول:

سینه مرغی که فیله شده است و چربی حداقل دارد را داخل پلاستیک گذاشته و آن را خوب بکوبید تا نازک شود. بهتر است ضخامت فیله ها را به حدود شش تا هشت میلیمتر برسانید. هرچه فیله ها نازکتر باشد و سطح هموارتری داشته باشد، بهتر پودر نان و تخم مرغ را به خود جذب کرده و سریعتر سرخ میشود.

البته مراقب باشید که آنها را بیش از حد نازک نکنید؛ چرا که در این صورت شنیسل مرغ شما بعد از سرخ شدن از حالت ترد خود فراتر رفته و خشک میشود.

مرحله اول شنیسل مرغ

مرحله دوم:

آرد سوخاری را در ظرفی کم عمق مثل یک سینی یا بشقاب بریزید. سپس پودر نان، نمک و فلفل را در نیز در ظرفی دیگر ریخته و خوب مخلوط کنید. و در آخر تخم مرغ ها را نیز، جداگانه در ظرفی دیگر بشکنید. فراموش نکنید که تخم مرغ ها را خوب هم بزنید.

برخی از دستور غذاها انواع آردها را جایگزین قابل قبولی برای آرد سوخاری دانسته اند، اما بدیهیست که آرد سوخاری به ترد شدن هرچه بیشتر شنیسل مرغ خانگی شما کمک میکند.

مرحله سوم:

سینه مرغ فیله ای را قبلا کوبیده و نازک کرده اید به آرامی درون آرد سوخاری بخوابانید. دقت کنید که لایه نازکی از آرد همه سطح آن را پوشش دهد. سپس آن را از ظرف آرد درآورده و کمی تکان دهید تا اضافه آردها از سطح فیله ها بریزد.

مرحله سوم شنیسل مرغ

مرحله چهارم:

فیله ها را در ظرف تخم مرغ بخوابانید. تخم مرغ ها به سرخ شدن فیله ها کمک میکنند و در عین حال از خشک شدن شنیسل مرغ شما جلوگیری میکنند. فیله ها را بعد از سه الی چهار دقیقه از ظرف تخم  مرغ ها در آورده کمی تکان دهید تا  مخلوط تخم مرغ اضافه از روی سطح آن دوباره به ظرف برگردد.

مرحله چهارم شنیسل مرغ

مرحله پنجم:

بعد از آن که فیله ها را از ظرف تخم مرغ درآوردید، آن ها را به ظرفی که در آن پودر نان و نمک و فلفل را ریخته بودید، انتقال دهید. در این مرحله نیز باید توجه داشته باشید که پودرنان روی تمامی سطح فیله ها پخش شده باشد تا شنیسل مرغ شما کاملا ترد شود.

مرحله پنجم شنیسل مرغ

مرحله ششم:

کره و روغن را در تابه تفلون کم عمقی ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا روغن گرم شود و سپس فیله ها را به تابه انتقال دهید. هر طرف فیله ها را حدودا چهار الی پنج دقیقه در مخلوط روغن و کره سرخ کنید تا حالت تردی به خود گیرند و طلایی رنگ شوند.

مرحله ششم شنیسل مرغ

شنیسل مرغ خانگی شما آماده است. برای بهتر شدن عطر و مزه غذای خود میتوانید مقداری جعفری و لیمو روی آن ریخته و در کنار سالاد سرو کنید.

نکته ها:

- بهتر است بعد از سرخ شدن، روغن اضافه شنیسل ها را با قرار دادن آن ها بر روی دستمالی تمیز یا زر ورق و یا یک آبکش فلزی بگیرید تا غذای شما سالمتر باشد.

- میتوانید از پودر سوخاری به جای پودر نان استفاده کنید.