امروز قصد داریم یک کیک ساده و خوشمزه را به شما معرفی کنیم که در مدت زمانی کوتاه و بدون هیچ دردسری تهیه می‌شود. کیک دارچینی در‌واقع از یک کیک اسفنجی ساده تشکیل شده که روی آن مخلوطی از شکر و دارچین پاشیده می‌شود. کیک دارچینی همراه با چای یک عصرانه سبک و دلچسب را برای شما و عزیزانتان محیا می‌کند. طعم ملایم دارچین این کیک ساده را چنان جذاب می‌کند که حتی می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم سرو کنید. با استفاده از قالب‌های کیک متنوع می‌توانید کیک را به شکل‌های مختلفی در آورید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک دارچینی آسان

۱- ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک قالب گرد ۱۸ سانتی را با کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

۲- اجازه بدهید کره کمی نرم شود. ۱۰ گرم از آن را جدا کنید و کنار بگذارید. بقیه کره را خرد کنید و همراه با ۲/۳ پیمانه شکر در کاسه بزرگی بریزید. آن را با همزن برقی خوب بزنید تا حالت کرم پیدا کند و رنگش روشن شود. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه و با آن مخلوط کنید.

۳- در ظرف دیگری آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. کمی مخلوط آرد را به مواد قبلی اضافه کنید. سپس کمی شیر بریزید و هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

۴- مایه کیک را در قالبی که از قبل آماده کردید بریزید و به طور یکنواخت پهن کنید.آن را به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود. خلال دندانی را در کیک فرو کنید. اگر خلال دندان تمیز از کیک بیرون آمد کیک شما آماده است. آن را از فر خارج کنید.

۵- همچنان که کیک داغ است، ۱۰ گرم کره باقیمانده را روی آن بمالید. دارچین را با یک قاشق شکر باقیمانده مخلوط کنید و روی کیک بپاشید. کیک دارچینی شما آماده سرو است. نوش جان!

کیک دارچینی آسان