تابستون که از راه میرسه  فصل بستنی و نوشیدنی های خنک و جذاب میشه. میلک شیک هم یکی از نوشیدنی های هیجان انگیزه که میشه با طعم های مختلف درستش کرد. میلک شیک موز یکی از محبوب ترین انواع شیکه. البته  میلک شیک شکلات، توت فرنگی و میوه های دیگه هم هستن که هر کدوم طرفدارهای خاص خودشون رو دارن. شما کدوم نوع میلک شیک رو بیشتر دوست دارید؟

امروز میخوام سه مدل از انواع میلک شیک رو بهتون معرفی کنم که همه شون عالی هستن و حرف ندارن. نوع اول میلک شیک موز ساده هست. که طبق روال معمول، با موز، شیر، بستنی و یخ تهیه میشه. البته سس شکلات، بیسکویت و مغز بادوم هم از مواد اختساری هستن که میتونید برای تزیین میلک شیک موز ازشون استفاده کنید. نوع دوم میلک شیک با ارده هست. همون طور که میدونید ارده کلی خاصیت داره و میتونه توی روزای گرم تابستون بدنتون رو حسابی مقاوم کنه. نوع سوم هم میلک شیک موز با شیر بادامه. این مدل میلک شیک برای افراد گیاهخوار وگان و کسانی که حساسیت لاکتوز دارن مناسبه. البته بقیه افراد هم میتونن از این نوشیدنی سالم و خوشمزه استفاده کنن. در ضمن افرادی که محدودیتی در خوردن شیر ندارن میتونن توی این دستور هم به جای آب از شیر استفاده کنن.

طرز تهیه میلک شیک موز

مرحله اول:

موزها را خرد کنید و همراه با شیر و یخ داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شود ( شیر و موز سرد باشند ).

شیر و موز

مرحله دوم:

سس شکلاتی را به صورت نامرتب داخل لیوان های سرو بریزید و بچرخانید ، یک پیمانه بستنی را به مخلوط شیر موز اضافه کنید و با قاشق کمی هم بزنید و داخل لیوان های سرو بریزید.

مرحله سوم:

یک پیمانه بستنی باقی مانده را داخل لیوان ها بریزید سپس روی میلک شیک را با خرده های بیسکویت و بادام تزیین و سرو کنید.

میلک شیک موز مغزدار

میلک شیک موز با ارده

 

مواد لازم برای 1 لیوان بزرگ میلک شیک:

موز  1 عدد شیر  1 پیمانه ارده  1 قاشق غذاخوری خرما  4 عدد  

طرز تهیه:

همه مواد را داخل میکسر بریزید و به خوبی با هم میکس کنید.

میلک شیک با ارده

در این نوع میلک شیک هم اگر مایل باشید میتونید از یک عدد یخ قالبی به ازای هر لیوان میلک شیک استفاده کنید.

میلک شیک موز با ارده  

میلک شیک موز با شیر بادام

 

مواد لازم:

موز 2 عدد خرما  2-4 عدد دارچین  1/2 قاشق چایخوری یا 1/4 قاشق چایخوری هل یا وانیل قالب یخ  2 عدد (اختیاری) آب (یا شیر)  1 و 1/2 پیمانه بادام  24 عدد  

طرز تهیه:

- برای تهیه شیر بادام، بادام ها را از چند ساعت قبل بشویید و خیس کنید تا زمانی که پوستشان به راحتی جدا شود.   بادامد پوست کنده   - حال دوباره بادام ها را بشویید و در میکسر بریزید. خرمای بدون هسته را به بادام اضافه کنید. اگر موز شما زیاد شیرین نیست میتوانید تعداد بیشتری خرما اضافه کنید.   بادام و خرما   - به دلخواه، دارچین، هل یا وانیل بریزید. آب یا شیر را هم اضافه کنید. همه مواد را به خوبی میکس کنید. تا زمانی که تکه های بادام دیگر در مخلوط کن دیده نشود.   آب در میلک شیک   - در این مرحله از تهیه میلک شیک، موز خرد شده و در صورت تمایل یخ قالبی را اضافه کنید و دوباره میکس کنید.   موز میلک شیک بادام   - وقتی میلک شیک موز یکدست شد آن را در لیوان های سرو بریزید و به شکل دلخواه تزئین کنید.   میلک شیک با شیر بادام

نکته های کلیدی تهیه میلک شیک موز:

- برای تهیه میلک شیک حتما از موزهای رسیده و شیرین استفاده کنید تا نیازی نباشد از شکر و شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید.

- موزهای بزرگ از موز های کوچک بهتر هستند چون میلک شیک شما را غلیظ تر میکنند.

- مقدار یخ میتواند کمتر یا بیشتر شود.

- به جای استفاده از یخ در میلک شیک موز، میتوانید موزها را از قبل خرد کنید. در کیسه زیپ دار بریزید و داخل فریزر قرار دهید. به این ترتیب همیشه موز یخ زده برای تهیه میلک شیک دارید. این روش موقع تهیه میلک شیک برای بچه ها مناسب تر است.

- بهتر است شیر را قبل از مصرف بجوشانید و بعد در یخچال قرار دهید تا خنک شود. به این ترتیب هم از سالم بودن شیر مطمئن میشوید و هم هضم شیر راحت تر میشود.

- از میوه های دیگری مثل توت فرنگی هم میتوانید در کنار موز استفاده کنید.

- در صورت تمایل میتوانید از پودر نارگیل، پودر پسته، گردوی خرد شده و ... هم برای تزیین میلک شیک موز استفاده کنید.