طالبی از جمله میوه های تابستانه و خوشمزه ای است که می تونیم انواع دسر و نوشیدنی رو با این میوه تهیه کنیم و از خوردنش لذت ببریم. دسر طالبی نوعی دسر کرمی و ژلاتینی است که مثل بقیه دسر های ژلاتینی خیلی راحت و در کمترین زمان می تونیم تهیه اش کنیم و از سرو کردنش چه برای اعضای خانواده چه برای دوستان و عزیزانمون در میهمانی ها  حسابی لذت ببریم و البته این دسر به خاطر سبک و زود هضم بودنش از دسرهای پرطرفداره.

همیشه درست کردن دسر طالبی رو در فصل تابستان به بیشتر دوستان پیشنهاد می دم مخصوصا کسانی که بچه کوچک دارن و دنبال راهی می گردن تا فرزندشون رو به طعم طالبی عادت بدن.

  ژله میوه ای  

من طالبی رو به هر شکلی که سرو بشه دوست دارم  مثلا  فالوده طالبی، موهیتو طالبی،بستنی طالبی یا هر شکل دیگه اش. حتما شما هم که الان در حال خوندن این نوشته هستید از عاشقان این میوه تابستانه اید و مشتاق هستید با روش تهیه دسرِ طالبی آشنا بشید تا با درست کردنش علاوه بر داشتن یک دسر سبک و خوشمزه با خوردنش از خواص بی شمار طالبی هم بهره ببرید. پس لطفا مراحل تهیه دسر رو در ادامه متن دنبال کنید.

طرز تهیه دسر طالبی

مرحله اول:

اول باید طالبی را بشویید و پوست بگیرید و آن خرد کنید.

  طالبی خرد شده  

مرحله دوم:

طالبی خرد شده را همراه شکر و وانیل در مخلوط کن یا میکسر بریزید و آن را کاملا میکس کنید.(برای میکس کردن از گوشت کوب برقی یا حتی رنده ریز هم می توان استفاده کرد)

  پوره  

مرحله سوم:

پودر ژلاتین را با آب یا شیر ولرم مخلوط کنید و آن را روی بخار آب یا کتری قرار دهید تا به خوبی در آب حل شود.

  ژله  

مرحله چهارم:

خامه و بستنی را به خوبی با هم مخلوط کنید. ژلاتین حل شده را به مخلوط بستنی و خامه بیافزایید.

  طالبی بستنی  

مرحله پنجم:

مخلوط ژلاتینی را به طالبی میکس شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

  دسر خوشمزه  

مرحله ششم:

مایه دسر طالبی را در قالب دسر بریزید و آن را در یخچال به مدت پنج ساعت قرار دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد و آماده سرو شود.

  دسر طالبی قالبی  

نکات کلیدی تهیه دسر طالبی

-برای راحت خارج کردن دسر از قالب بهترین روش این است که قالب را کمی خیس کنید و به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کف و دیواره آن یخ بزند و بعد مایه دسر طالبی یا هر دسر ژله ای دیگر را در آن قالب بریزید و بعد از گرفتن دسر آن را راحت برگردانید. یک راه فوری هم این است که قالب را کمی چرب کنید و بعد مایه دسر را در آن بریزید.

-برای تهیه دسر طالبی ترکیبی می توان آن را با انواع میوه  ترکیب کرد.

-برای تهیه این دسر میوه ای یا هر دسر ژلاتینی دیگه به جای پودر ژلاتین می توان از ورق ژلاتین استفاده کرد. به ازای هر قاشق غذاخوری پودر از یک ورق ژلاتین استفاده کنید.